کد خبر: ۵۲۸۳۸۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۴     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده یک ساله و حسابرسی نشده ۳ ماهه شرکت بیمه ملت حکایت از تداوم رکوردداری این شرکت در توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه و همچنین ثبت سود خالص ۴۴۲ درصدی در سه ماهه ابتدایی امسال دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فرکانس بیمه، بیمه ملت در سال ۱۳۸۲ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان تاسیس شد و در سال ۱۴۰۰ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه خود را به ۳ هزار و ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رساند. شرکت بیمه ملت با سهم ۱.۸ درصد از بازار بیمه کشور سال ۱۴۰۱ را به پایان رساند. این شرکت به دلیل ایجاد شفافیت سازمانی و مالی در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

  بیمه ملت ۴۵۱ نفر جمعیت دارد که حدود ۹۰ درصد آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. همچنین، حدود ۳۲ درصد از نیروی انسانی مجموعه بیش از ده سال در بیمه ملت خدمت کرده‌اند. بیمه ملت با ۱۵ شعبه، ۴۰۷۹ نمایندگی عمومی و ۱۶۷۵ نمایندگی اختصاصی بیمه عمر توانسته یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فروش بیمه را در کشور ایجاد کند. شرکت همچنین در پایان ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۲۲ نماینده حقیقی فعال، ۱۰،۵۳۱ بازاریاب، ۲۰۷ مرکز خسارات مالی اتومبیل و ۵۷ مرکز خسارت جانی داشته است.

توانگری مالی بیمه چگونه بوده است؟

توانگری مالی به شرکت‌های بیمه‌ای اجازه می‌دهد تا در مواجهه با خسارت‌های بیمه‌ای‌  و نیاز به پرداخت مطالبات بیمه‌گذاران، توانایی پرداخت داشته باشند. بر اساس اعلام بیمه مرکزی طی سال‌های گذشته بیمه ملت به خوبی توانسته توانگری مالی خود را در سطح یک حفظ کند و رکورددار توانگری مالی در میان ۲۵ شرکت فعال در صنعت بیمه شود.

همچنین این شرکت در سه سال گذشته موفق شده عنوان توانگرترین شرکت بیمه‌ای صنعت را از آن خود کند. توانگری مالی شرکت بیمه نشان‌دهنده‌ پایداری و قابل اعتماد بودن شرکت در بازار بیمه است.

یشترین رشد سهم در سبد بیمه ملت در سال گذشته چه بود؟

برای کاهش ریسک و افزایش بازده شرکت‌های بیمه‌ای همه ساله اقدام به تغییر ترکیب پرتفوی خود می‌کنند. بیشترین رشد سهم در سبد بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را بیمه بدنه اتومبیل با ۷۵ درصد رشد به خود اختصاص داده است. سهم بیمه شخص ثالث نیز طی یکسال مالی گذشته ۴۰ درصد در سبد بیمه ملت بیشتر شده است. پس از آن رشته آتش‌سوزی و انرژی و عمر (زندگی) و حوادث به ترتیب با ۲۰ و ۱۶ درصد افزایش در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌‌اند.

مدیریت بیمه ملت همچنین در پرتفوی سال ۱۴۰۱ از سهم رشته هواپیما و کشتی ۵۴ درصد کاسته است. سهم بیمه درمان نیز با هشیاری مدیریت نسبت به ریسک‌های این رشته نسبت به پرتفوی ۱۴۰۰ حدود ۲۷ درصد کمتر شده و تنها ۱۵ درصد پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داده است.

بیمه ملت در راستای توسعه بازار، رفع نیازهای روز جامعه و ارائه محصولات نوآورانه اقدام به طراحی محصولاتی همچون بیمه سایبری، بیمه مسئولیت دوچرخه‌سواران، طرح جامع مراکز آموزشی و مهد کودک‌ها، مسئولیت حرفه‌ای وکلا، مسئولیت حرفه‌ای مدیران ایمنی و بیمه بدنه مبتنی بر استفاده UBI کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها