کد خبر: ۵۲۸۴۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
چند کلامی در خصوص شان سیاست و سیاسیون؛
آیا شان سیاست و سیاسیون به قدری تنزل کرده که یک نماینده مجلس به خود اجازه ‌دهد با ادبیاتی نادرست، مخاطبین خود را ذیل توییت‌هایش خطاب قرار دهد و هل‌من‌مبارز بطلبد؟!

به گزارش پایگاه خبری 598، وبسایت الف نوشت:

1- آیا شان سیاست و سیاسیون به قدری تنزل کرده که یک نماینده مجلس به خود اجازه ‌دهد با ادبیاتی نادرست، مخاطبین خود را ذیل توییت‌هایش خطاب قرار دهد و هل‌من‌مبارز بطلبد؟!

2- جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون‌امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خطاب به برخی از کاربرانی که ذیل توییتش کامنت‌های انتقادی گذاشته بودند نوشته: «شما ارزشی‌ها رای تون را بدید آدمهایی مثل خود شما. افتخار من گرفتن رای از مردم با شرف و با ایمان و آگاه تربت جام و تایباد و باخزر و صالح آباد است که شما ارزشی‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند.» و سپس در پاسخی تندتر اظهار کرده: «ارزش پهن روستای ما از شماها بیشتره. حداقل به‌عنوان کود برای گیاهان مفیده. فایده شماها چیه جز تخریب و توهین و آسیب به منافع‌ملی.»

او پس از بازخوردهای منفی پاسخ فوق و در ادبیاتی تعدیل‌شده گفته: «مشکل از ماست که هر چه شما ارزشی‌‌نماها گفتید و هر چه بر سر مردم و کشورمان آوردید سکوت کردیم و حرمت قائل شدیم. من رسماً از شلغم عذرخواهی می‌کنم. چون شلغم خواص مفیدی دارد و شما ارزشی‌نماها بی‌خاصیت‌ترین موجودات عالمید و کارتان هتاکی و تخریب و افراط و فاتحه‌خواندن به منافع و امنیت‌ملی است.»

3- هر چند جهان‌آبادی سعی کرده در اظهارات بعدی خود تفکیکی بین «ارزشی‌ها» و «ارزشی‌نماها» قائل شود اما آن پاسخ‌های نخست، آیینه‌ای است از آنچه که به آن باور دارد؛ همان‌طور که در کامنت‌های دیگر خود، ادبیاتی مشابه جریان‌های سیاسی خارج از نظام را به‌کار برده و در پاسخ به کاربر دیگری نوشته: «برای ایجاد پروفایل جعلی و چرند نوشتن هفته‌ای چند ساندیس باهات حساب می‌کنند؟» 

4-  آنچه برای یک نماینده و برای مردمی که به او رای می دهند مهم است نه اظهاراتی از این‌دست بلکه کارنامه و عملکرد او در دوران نمایندگی مجلس است. افرادی برای فرار از پاسخگویی به این سوال که خود چه کرده‌ای؟ ممکن است به توصیه برخی به زشت‌گویی روی آورند .

5- اما ارزشی کیست و چرا آماج حملات قرار می‌گیرد؟ در واقعیت، ارزشی‌ها کسانی هستند که به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باورمندند؛ به حاکمیت دین در همه ابعاد معتقدند و مقوله وطن برایشان اهمیت والایی دارد اما قلب واقعیت‌ها، تصویری از آنان برساخته که موجوداتی دگم با عقایدی دگماتیک، عقب‌مانده، متحجر و ضد منافع عمومی نشان داده می‌شوند؛ تصویری وارونه از کسانی که سپر بلای همه تهدیدها بوده‌ و در خط مقدم دفاع از کشور قدم برداشته‌اند.

از نگاه براندازان، برخی اصلاح‌طلبان و وسط‌بازان دنیای سیاست، تمام مشکلات کشور زیر سر ارزشی‌هاست و آنانند که به کشور آسیب می‌زنند؛ نگاهی تقلیل‌گرا که نقش سیاسیون را تنزل می‌دهد و از آنان سلب مسئولیت می‌کند.

آقای جهان‌آبادی‌ و جهان‌آبادی‌ها که منتقدین و یا حتی مخالفین خود را پهن، شلغم و ساندیس‌خور خطاب می‌کنند، باید پاسخ دهد که در قامت مسئول مملکت چه اقدامی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور و مردم انجام داده‌‌اند و حضورشان چه کارکردی برای کشور داشته است؟

6- دوره حساب‌کشی و بازخواست از جهان‌آبادی و امثال او فرا رسیده و آنان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ هشت سال نمایندگی مجلس، نشستن برصندلی حساس‌ترین کمیسیون و بیلانی پر ابهام و حالا دشمن‌تراشی فرضی و انداختن توپ به زمین دیگران و مقصر جلوه‌دادن آن‌ها با ادبیاتی زشت؛ ادبیاتی که شایسته هر کس باشد شایسته نماینده بهارستان نیست!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها