کد خبر: ۵۲۸۴۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
مهدی تاج خبر داد:
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال بزودی بازخواهد شد تا قرارداد بازیکنان این تیم ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهدی تاج پس از برگزاری جلسه امروز با علی خطیر، سرپرست باشگاه استقلال، اظهار داشت: جلسه‌ای که امروز با خطیر داشتیم، درمورد استقلال بود که به نظر من یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا و از تیم‌های معتبری است که می‌تواند باردیگر برای ایران افتخارآفرینی کند. 

*دیگر شاهد حذف استقلال از آسیا نخواهیم بود

وی افزود: اولین موضوعی که با خطیر درموردش صحبت کردیم، رفع موانعی است که برای مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای این باشگاه ایجاد شده است. اطمینان دارم به زودی خطیر و مجموعه‌اش این موانع را رفع خواهند کرد و دیگر شاهد حذف استقلال از آسیا نخواهیم بود و بار دیگر می‌توانیم این تیم را در لیگ قهرمانان به عنوان یک تیم معتبر داشته باشیم.

*پنجره استقلال باز خواهد شد

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: جدا از مذاکره‌ای که امروز با خطیر داشتم، مدتی قبل نیز با حضور نکونام و خطیر مذاکره‌ای انجام دادیم. آن جلسه هم مثل امروز بسیار خوب بود و اطمینان دارم به زودی با رفع برخی موانع، استقلال شرایط بسیار خوبی را رقم خواهد زد. این تیم مشکلاتی برای ثبت قراردادش داشت. البته سقف بودجه همانی است که پیش از این اعلام کردیم و هیچ تغییری نخواهد داشت اما استقلال بابت قراردادهای قبلی بدهی‌هایی به سازمان لیگ و مجموعه فدراسیون دارد که به همین دلیل پنجره‌شان بسته بود اما ان‌شاءالله این پنجره باز خواهد شد.

تاج ادامه داد: استقلال می‌تواند قراردادهایش را ثبت کند تا شاهد یک تیم پرنشاط و قوی باشیم. لیگ ما وقتی پویا و پربازده است که استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، گل‌گهر و.‌.. همه پرنشاط وسط بیایند. نباید این زمینه فراهم شود که از رفع نشدن موانع استقلال نگرانی داشته باشیم و ببیینم تیمش همچنان در التهاب است. به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.

*استقلال باید برخی قراردادها را تعدیل کند

وی درمورد اینکه روز گذشته پس از اعلام سقف ۳۳۰ میلیاردی بودجه استقلال این بحث مطرح شد که این سقف باید تعدیل شود اما آیا رقم اعلامی ارتباطی به بدهی‌ استقلال به سازمان لیگ دارد، گفت: بله‌. این مشکل رفع خواهد شد. استقلال خودش کمک خواهد کرد و برخی قراردادها را تعدیل می‌کند. این کمکی است که استقلال می‌کند. سازمان لیگ و فدراسیون هم مکلف هستند کمک کنند تا موانع ثبت قرارداد را در خصوص بدهی‌ این باشگاه به فدراسیون فعلا رفع خواهد کرد. اعتقاد دارم در آینده  این باشگاه شرایط خوب و بهتری به دست خواهد آورد.

*امروز به قالیباف نامه زدم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت پیگیری‌های برای احیای حق پخش و اینکه تا چه اندازه امیدوار است در فصل جدید یا یک فصل بعد شاهد این مسئله باشیم، گفت: اگر می‌بینید استقلال، پرسپولیس یا سایر تیم‌ها اکنون مشکل دارند به دلیل در اختیار نداشتن ۷۰ درصد منبع درآمدی‌شان است اما محل پیگیری این بحث در حال حاضر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است. امروز نامه‌ای برای قالیباف ارسال کردیم و اطمینان دارم او به این نامه، باشگاه‌های کشور و همه تیم‌های فوتبال ما احترام می‌گذارد.

*جلسه تاج به نمایندگی از AFC با صدا و سیما

تاج درمورد جلسه امروز خود با برخی مسوولان صدا و سیما، توضیح داد: این جلسه درمورد حق پخش لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا است و به باشگاه‌ها مربوط نمی‌شود. البته فتح بابی خواهد شد تا بتوانیم موانع را رفع کرده و حقوق شناخته شده فوتبال را به دست آوریم. ما امروز به نمایندگی از AFC برای این ۲ تورنمنت قراردادی را با صدا و سیما منعقد خواهیم کرد.

*بحث گرما برای تعویق در مسابقات بحث جدید است؛ فعلا باید صبر کنیم

وی درخصوص نامه روز گذشته سرپرست سازمان لیگ به خودش برای پیگیری بحث ورود بانوان و همچنین اینکه با توجه به اعلام وزیر بهداشت مبنی بر احتمال تعطیلی شهرهای دارای دمای بالای ۴۰ درجه، چه قدر احتمال دارد لیگ برتر با این تفاسیر به تعویق بیفتد، گفت: بحث گرما یک موضوع جدید است اما لیگ باید مطابق الزامات قانونی برگزار شود. سرپرست سازمان لیگ به من نامه نوشت و من هم این نامه را همراه با نامه فیفا به وزارت کشور و میراحمدی ارسال کردم. در این هفته قبل از شروع لیگ جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا مشخص شود لیگ با چه شرایطی باید اداره شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد احتمال تعویق در شروع لیگ، پاسخ داد:  باید صبر کرد. اکنون سهیل مهدی و حراست فدراسیون فوتبال در وزارت کشور حضور دارند و دنبال برگزاری جلسه هستند. این مسئله قابل حل است و خیلی جای نگرانی ندارد اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید قطعی و الزامی موضوع را پیگیری کنند.

*برای استقلال نمی‌توانم تضمین بدهم

تاج درمورد اینکه به عنوان رئیس فدراسیون چه تضمینی به هواداران نگران استقلال می‌دهد، گفت: من که نمی‌توانم تضمین بدهم تا فردا موضوعی اتفاق نیفتد و بگویند آقای رئیس فدراسیون دیدی چه شد؟ اما وضعیت استقلال را با حضور نکونام و خطیر خوب می‌بینم. فدراسیون فوتبال هم کمال همکاری را با این باشگاه دارد. جلسه قبلی هم که نکونام با خطیر به اینجا آمد  به آنها گفتم فدراسیون و سازمان لیگ از کار درستی که امسال انجام می‌دهید حمایت می‌کنند.

*مدل استقلال با پول حل نمی‌شود، با ساختن حل می‌شود

وی اضافه کرد: مسئولان قبلی استقلال هم زحمت کشیدند ولی الان مُدل یا کار استقلال با پول حل نمی‌شود بلکه با ساختن حل می‌شود. در جلسه هم به خطیر  گفتم توفیقات خریدنی نیست بلکه ساختنی است. واقعیت این است که باید موانع حذف استقلال صد در صد حل شود. خیلی اطمینان دارم این موانع حل خواهد شد. البته نمی‌گویم قول می‌دهم اما اطمینان دارم دیگر شاهد حذف این تیم نیستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها