کد خبر: ۵۲۸۴۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
ترس پنهان شدهِ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پسِ تهدیدات وی علیه حزب الله و اهداف پشت پرده افزایش عملیات داعش در سوریه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش پایگاه خبری 598،  تهدیدات روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و لفاظی علیه مقاومت اسلامی در لبنان، باعث شده، تحلیلگران به نتانیاهو، شکست ذلت بار ارتش رژیم صهیونیستی را در جنگ تموز سال ۲۰۰۶ یادآور شوند.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو در نشست امنیتی روز گذشته خود برای بررسی تهدیدات مرزهای شمالی و نحوه جمع آوری چادرهای حزب الله لبنان از مزارع شبعا، تلاش کرد با مطرح کردن سخنان قلدرمآبانه، ترس و ناتوانی خود را از اقدام علیه نیروهای مقاومت لبنان، پنهان کند. این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی با شکاف داخلی گسترده و اوضاع روحی بسیار بدی دست و پنجه نرم می‌کند.

بی شک، نتانیاهو به دلیل بالارفتن سنش و سنگینی بحران‌های داخلی که ضربه به مغزش وارد آورده، دچار آلزایمر شده است چرا که حزب الله و طرفداران مقاومت، این روزها در سالگرد جنگ تموز ۲۰۰۶ قرار دارند؛ حزب الله با ربودن نظامیان صهیونیست، تل آویو و فرماندهان صهیونیست را وارد تله خود کرد و افسانه اسطوره‌ای ارتش شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی را از بین برد.

اگر نتانیاهو فکر می‌کند می‌تواند مقابل حزب الله بایستد، پس بهتر است این کار را انجام دهد؛ البته مطمئن هستیم که هیچ گاه انجام نخواهد داد پس بهتر است ساکت باشد و تهدیداتی که حتی یک گنجشک در جنوب لبنان را نمی‌ترساند مطرح نکند. اگر نتانیاهو واقعاً راست می‌گوید، چرا نیروهای خود را برای جمع آوری چادرهای حزب الله به مزارع شبعا نمی‌فرستد؟

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود به کودتا در نیجر اشاره کرد و نوشت: فشارهای کشورهای آفریقایی بر نیجر برای پایان دادن به کودتا در این کشور و بازگرداندن رئیس جمهور به قدرت طی یک هفته، افزایش یافته است. این در حالیست که گروهی از افراد در نیجر به سفارت فرانسه در این کشور حمله کرده و در حمایت از روسیه و نیروهای واگنر، شعار سر دادند. پاریس نیز اعلام کرده که به هر اقدام علیه منافع این کشور، واکنش نشان می‌دهد.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه القدس العربی در خصوص نشست گروه‌های فلسطینی در مصر نوشت: نشست نمایندگان گروه‌های فلسطینی که به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر العلمین مصر برگزار شد، نتایج عملی برای پایان دادن به شکاف داخلی میان این گروه‌ها منجر نشد. دیدگاه‌های گروه‌های فلسطینی در خصوص مسائل سیاسی به ویژه جنبش‌های فتح و حماس، با یکدیگر متفاوت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیشترین نقاط اختلاف میان آنها، در خصوص برنامه‌های سیاسی مرحله آتی و گزینه‌های مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست است.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه لبنانی الاخبار در اشاره به حمله تروریستی در منطقه سیده زینب دمشق نوشت: «داعش حملات خود را افزایش می‌دهد؛ سناریوی تکراری آمریکا». نمی‌توان به این حمله داعش به عنوان عملیات جدید تشکیلات تروریستی مذکور به شکل گروهک‌های متفرق نگاه کرد چرا که این عملیات بخشی از روند تصاعدی فعالیت‌های تروریستی داعش در سوریه به شمار می‌رود. اجرای این عملیات اهداف دیگر نیز دارد. آمریکا می کوشد از رهگذر بهانه مبارزه با داعش، حضور غیرقانونی خود را در سوریه توجیه کند. وقوع چنین انفجارهایی توسط داعش می‌تواند به این هدف آمریکا کمک کند. آمریکایی‌ها چندی پیش نیز مدعی شده بودند که یکی از سرکردگان داعش در سوریه را به هلاکت رساندند و بر اساس این گزاره، مانور تبلیغاتی گسترده‌ای را انجام دادند؛ این در حالیست که بعدها مشخص شد شخص کشته شده، یکی از عناصر سابق داعش بوده و ارتباطی با سرکردگان آن ندارد.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه لبنانی البناء به سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و نوشت: سید حسن نصرالله دو تهدید در سخنرانی خود مطرح کرد؛ نخست خطاب به کشورهای توهین کننده به قرآن و اینکه جوانان مسلمان در صورت قصور دولت‌های اسلامی برای مقابله با این توهین‌ها وارد عمل می‌شوند و دوم هشدار خطاب به کابینه نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت در مرزهای مشترک با لبنان. هر ۲ این تهدیدها جواب داد چرا که دانمارک اعلام کرد که محدود کردن تظاهرات همراه با توهین به قرآن را بررسی می‌کند و نتانیاهو نیز اعلام کرد که مسأله چادرهای حزب الله، یک تهدید امنیتی به شمار نمی‌رود.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه المراقب العراقی در خصوص خرابکاری‌های آمریکا در عراق نوشت: تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و جذب ده‌ها جوان عراقی با حمایت برخی احزاب سیاسی، بیانگر نقش مخرب واشنگتن برای پیاده کردن یک پروژه شرارت بار در آینده بوده که فعلاً شکست خورده است. خرابکاری‌های صورت گرفته در خصوص انتقال برق به ویژه در بصره، برای افزایش نارضایتی عراقی‌ها از دولت این کشور با تلاش مسئولان محلی، خنثی شد. این عملیات با مداخله سفارت شرور آمریکا برای فتنه انگیزی در عراق انجام شده است.

نتانیاهو آلزایمر گرفته است

روزنامه سوری الثوره درباره آمریکا نوشت: آمریکا در تمام تجاوزات در جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم مداخله دارد و در تاریخ داخلی و خارجی این کشور، نمی‌توان حتی یک نقطه روشن یافت. آمریکا در هر جایی از جهان که می توانسته، آتش افروزی کرده و دامنه این جنگ افروزی ها امروز اوکراین را گرفته است. البته کشور چین نیز از این آتش افروزی ها دور نبوده و حمایت آمریکا از تایوان در برابر این کشور نه برای پیشرفت تایوان بلکه برای مسلح کردن آن مقابل چین، بخش دیگری از پروژه‌های مذکور واشنگتن به شمار می‌رود. آمریکایی‌ها در حالی دَم از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم می‌زنند که در همان زمان در حال حمایت از داعش و گروه‌های جدایی طلب در سوریه هستند.

 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها