کد خبر: ۵۲۸۵۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا با قدرتنمایی پولادمردان ایران در دسته فوق سنگین به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری 598، روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با مسابقات دسته‌های ۱۰۹ و به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم پیگیری شد. کوروش زارع و عماد حسینی در ۱۰۹ کیلوگرم و علیرضا اسفندیاری در دسته فوق سنگین نماینده ایران در این وزن بودند. در پایان پیکارهای دسته فوق سنگین علیرضا اسفندیاری به مدال طلای مجموع و طاها نعمتی مقدم به مدال برنز دسته فوق سنگین رسیدند.

کوروش زارع در دسته ۹۶ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی رسید و حسن عمادی به عنوان چهارم این دسته بسنده کرد.

کوروش زارع نخستین نماینده ایران بود که در دسته ۱۰۹ کیلوگرم به روی تخته رفت و موفق شد وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی را به راحتی مهار کند. کادر فنی برای حرکت دوم یکضرب زارع درخواست وزنه ۱۵۷ کیلوگرمی را دادند که نماینده ایران در مهار این وزنه مشکلی نداشت. تلاش سوم زارع برای مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرمی نتیجه‌ای نداشت و او با ۱۵۷ کیلوگرم در جایگاه سوم یکضرب وزن ۱۰۹ کیلوگرم قرار گرفت.

سلطه ایران بر دسته فوق‌سنگین آسیا

حسن عمادی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۹ بود که کار خود را در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی آغاز کرد. عمادی در تلاش دوم وزنه ۱۵۸ را مهار تا به عنوان یکی از شانس‌های کسب مدال در این دوره از رقابت‌ها معرفی شود. تلاش سوم عمادی برای مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرم نتیجه‌ای نداشت و در نهایت به مدال نقره یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم قناعت کرد.

سلطه ایران بر دسته فوق‌سنگین آسیا

علیرضا اسفندیاری شانس نخست کسب مدال طلای دسته فوق سنگین جوانان آسیا کار خود را در این دوره از پیکارها با مهار وزنه ۱۶۸کیلوگرمی آغاز و مدال طلای خود را قطعی کرد. اسفندیاری در حرکت دوم وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد. انتخاب سوم کادر فنی برای علیرضا اسفندیاری وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی بود که جوان اول فوق‌سنگین آسیا برای مهار آن مشکلی نداشت.

طاها نعمتی که در رده‌ سنی نوجوانان موفق به مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرم شده بود در رده سنی جوانان نیز مدال نقره یکضرب را کسب کرد.

سلطه ایران بر دسته فوق‌سنگین آسیا

 

کوروش زارع در حرکت دوضرب نیز با مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی به نشان نقره دسته ۱۰۹ کیلوگرم رسید. زارع در حرکت نخست دوضرب وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه موفق شد وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. انتخاب سوم کادر فنی برای زارع وزنه ۱۹۲ کیلوگرم بود که زارع در مهار آن موفق بود. زارع با رکورد مجموع ۳۴۹ کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و مجموع رسید.

حسن عمادی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بود که با مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. عمادی در دوضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت. وی در نهایت با ثبت رکورد مجموع ۳۴۳ کیلوگرم را به نام خود ثبت و چهارم شد.

در پیکارهای دسته فوق سنگین نیز علیرضا اسفندیاری با مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرم در دوضرب به مدال نقره این حرکت رسید. اسفندیاری در مجموع نیز با ثبت رکورد مجموع ۳۸۴ کیلوگرم مدال طلای مجموع را از آن خود کرد.

اسفندیاری در حرکت نخست یکضرب ۲۰۱ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۲۰۷ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. انتخاب سوم کادر فنی برای اسفندیاری وزنه ۲۱۲ کیلوگرم بود که وی در مهار آن ناموفق بود.

طاها نعمتی دیگر وزنه‌برداری ایرانی که در رده سنی نوجوانان 166 کیلوگرم یکضرب، ۲۰۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۶۶ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود با این وزنه‌ها موفق به نشان نقره یکضرب و مدال برنز دوضرب و مجموع در رده سنی جوانان را نیز کسب کند.

سلطه ایران بر دسته فوق‌سنگین آسیا

در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران در بخش پسران با کسب ۹ طلا، ۱۲ نقره و ۲ برنز با ۷۴۱ امتیاز تیمی، در رقابتی نزدیک با ازبکستان، با ۹ امتیاز برتری عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد و روی سکوی قهرمانی ایستاد. تیم وزنه‌برداری دختران نوجوان ایران نیز با کسب ۳ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز و ۴۸۸ امتیاز تیمی، بعد از هند و ازبکستان روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

تیم وزنه‌برداری دختران جوان نیز ایران با کسب ۲ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز با ۵۳۱ امتیاز تیمی، بعد از ازبکستان، هند و ویتنام در مکان چهارم آسیا ایستاد.

سلطه ایران بر دسته فوق‌سنگین آسیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها