کد خبر: ۵۲۸۶۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
گزارش ویژه؛
اصلاح‌طلبان ساختاری و رادیکال تلاش می‌کنند مساله حجاب را به امری سیاسی ارتقاء دهند.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ روزنامه‌های دوشنبه ۱۶ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که فبیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و کارکنان ناوگروه ۸۶، راهبردهای انتخاباتی جبهه اصلاحات و بررسی لایحه حجاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سیصد و پنجاه نفر از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی با یک فرمانده شجاع باتجربه، دل به دریا زدند و دور دنیا را با عبور از سه اقیانوس طی کردند. هشت ماه روی آب بودند، شصت‌وپنج هزار کیلومتر دریانوردی، آن‌هم در امواج سهمگین اقیانوس‌ها، با اعتمادبه‌نفس، شجاعت، استقامت باعث تقدیر رهبر انقلاب از سربازان اسلام شده است.

روزنامه رسالت در سرمقاله خود درباره بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با کارکنان عملیات ۳۶۰ نوشته است:

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ثابت کرد مأموریتی که از سوی فرماندهی کل قوا برای آفرینش چنین شکوه خودباوری به آن‌ها داده‌شده، بدون کمترین تردید به شکل زیبایی با توکل به خدا و با اعتماد به پشتیبانی ملت و حمایت رهبری بدون نقص و عیب انجام داده است. سربازان و افسران شجاع نیروی دریایی ارتش دل به دریا زدند تا یک گوهر قیمتی صید کنند. آن گوهر کمیاب و قیمتی، «امنیت» کشوری است که دورتادور آن را حرامیان و کفتارها و گرگ‌های آمریکایی و اروپایی محاصره کرده‌اند. این‌یک سفر امنیت ساز بود. آن‌ها به ملت قول داده بودند که این گوهر قیمتی را از کام نهنگان بیرون آورند.

محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان تحریمی ناسپاس هستند/ اگر لایحه حجاب تصویب شود آشوب می‌کنیم!

رهبران جبهه اصلاحات بزدل هستند!

بیانیه جدید جبهه اصلاحات و موضع گیری درباره انتخابات حتی صدای اصلاح‌طلبان را نیز درآورده است، در این بیانیه تاکید شده بود که جبهه اصلاحات نظری سلبی یا ایجابی در مورد انتخابات آتی نخواهد داشت!

روزنامه سازندگی در شماره امروز گفتگویی با محمدعطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران انجام داده است؛ در این مصاحبه قابل تامل عطریانفر انتقادات شدیدی را متوجه اصلاح‌طلبان کرده و آن‌ها را به متوهم خوانده است. در بخشی از این گفتگو آمده است:

رهبران اصلاحات هیچگاه فکر نکردند در شرایطی که جامعه در حال ادبار است و به سیاسیون پشت کرده با چه برنامه‌ای باید علاقمندان و طرفداران خود را نگه داشت، رهبران اصلاحات متاسفانه متوجه نشدند دستاوردهای گذشته چقدر ارزشمند و مهم بوده و برایش چه بسیار زحمت کشیده شده است.

عضو حزب کارگزاران گفته است:

کسی ارزش کار سیاسی خود را می‌داند که پخته خواری نکرده باشد، برخی اصلاح طلبان مجلس قبل میراث خوارانی بودند که قدر ناسپاسی کردند!

محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان تحریمی ناسپاس هستند/ اگر لایحه حجاب تصویب شود آشوب می‌کنیم!

آنچه از زبان رئیس شورای مرکزی یکی از احزاب قدیمی جبهه اصلاحات بیان شده نشانه‌هایی روشن بر دوپارگی در جبهه اصلاحات دارد، با نزدیک شدن به ایام انتخابات اصلاح‌طلبان به دو دسته تحریمی و احزاب مایل به مشارکت تقسیم خواهند شد، این روند در انتخابات سال ۱۴۰۰ و پیش از آن در انتخابات مجلس در سال ۹۸ نیز تکرار شده است. پیش‌بینی می‌شود که احزاب اعتماد ملی، کارگزاران، ندا، توسعه و شخصیت‌هایی مانند بهزاد نبوی و اسماعیل گرامی مقدم برای انتخابات پیش روی مجلس از پیش ثبت‌نام دفاع کنند، همچنان که گرامی مقدم امروز در روزنامهٔ اعتماد موضعی در این راستا گرفته است و بهزاد نبوی نیز دو هفته پیش در مصاحبه با انصاف نیوز موضع‌گیری کرده بود.

روزنامه اعتماد نیز در تحلیلی درباره موضع اصلاح‌طلبان می‌نویسد:

اگر از زاویه اصلاح‌طلبان به موضوع نگاه کنیم باید بدانیم جبهه اصلاحات گفتمانی دارد، عقبه‌ای دارد، پایگاه اجتماعی وسیعی دارد که طی سال‌های اخیر به خصوص در دولت روحانی این پایگاه آسیب جدی دیده است. این طیف سیاسی احتیاط می‌کند تا دیگر خود و سرمایه‌اش را خرج هر شخصیت سیاسی نکند. در واقع اصلاح‌طلبان می‌خواهند مطالبات مردم را دنبال کنند و از یک فرد (مثلا حسن روحانی) به این دلیل که اصولگرای تند نیست حمایت نکند. یعنی می‌خواهد خرجش را جدا کند، اگر نمی‌تواند لیست ارایه کند، راهکار معقول آن است که از جریان خاصی حمایت نکند تا فردا روز هزینه عملکرد جریان سیاسی خاص را ندهد.

محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان تحریمی ناسپاس هستند/ اگر لایحه حجاب تصویب شود آشوب می‌کنیم!

سرنوشت لایحه حجاب و عفاف چه می‌شود؟

بررسی لایحه ارتقاء امنیت زنان و نحوه رسیدگی به لایحه حجاب، در دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد، این لایحه مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

روزنامه شرق این لایحه را تنش‌زا خوانده و نوشته است:

کلیت مجلس از بیان نظر خودش در قبال لایحه عفاف و حجاب واهمه دارد و ترجیح می‌دهد جای دیگری با این موضوع درگیر باشد و افکار عمومی آنها را مورد چالش قرار دهندهمان‌طورکه قابل پیش‌بینی است همان اتفاقی که برای صیانت از فضای مجازی رخ داد برای لایحه عفاف و حجاب هم رخ خواهد داد. یعنی جامعه نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد و مجلس مجبور می‌شود در صحن علنی نسبت به آن تصمیم‌گیری کند و در نهایت مثل همان صیانت از فضای مجازی که مجلس نمی‌خواست درگیر تصویب آن شود و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد، این لایحه هم بعد از کش و قوس و آمدن به صحن علنی، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده خواهد شد!

محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان تحریمی ناسپاس هستند/ اگر لایحه حجاب تصویب شود آشوب می‌کنیم!

روزنامه هم‌میهن نیز در نقد این لایحه می‌نویسد:

قبلاً راجع به جریانی که می‌گویند به آنها تندرو نگویید هشدار داده بودیم. جریانی که در دولت و مجلس ایجاد التهاب می‌کند و باعث می‌شوند که سر موضوعات بسیار ساده آرامش مردم به هم بخورد. این جریان به واسطه نفوذی که در دولت دارد و به دلیل حضور افرادشان در دولت و بعضاً در مجلس، تمام تلاش خود را می‌کنند که فضای کشور را ملتهب نگه ‌دارند. به نظر می‌آید هدف‌شان این است که نارضایتی‌ها باعث شود عموم مردم پای صندوق‌های رای نیایند. نگاه آنها این است که «اگر عموم مردم پای صندوق نیایند، طرفداران ما همیشه رای می‌دهند و با حداقل رای، مجلس را در دست می‌گیریم.

محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان تحریمی ناسپاس هستند/ اگر لایحه حجاب تصویب شود آشوب می‌کنیم!

مروری بر رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که مخالفت آن‌ها با لایحه حجاب سیاسی است، در حالی که در این لایحه تاکید روی حاکمیت بوده تا شهروندان، اصلاح‌طلبان با اهدا انتخاباتی سیبل حملات خود کرده‌اند. لایحه جدید حجاب به دنبال حفظ بنیان‌های اجتماعی در مقابل با اقدامات هنجارشکنانه است، اصلاح‌طلبان در حال به نمایش گذاشتن راهبردی هستند که در آن مسئله حجاب به‌عنوان یک اهرم در نزاع با حاکمیت فعال سازند و بیان این تعبیر که ادامه سیاست‌های نظام در خصوص حجاب اجباری به رنسانس خواهد انجامید!

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها