کد خبر: ۵۲۸۶۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و این شاخص در کشور بیش از ۲ برابر میانگین دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، حسین آب‌نیکی عنوان کرد: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و این شاخص در کشور بیش از ۲ برابر میانگین دنیاست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های جدی کشور است و پیشبرد طرح‌های بهینه‌سازی نیازمند یک عزم فراوزارتخانه‌ای است ولی تاکنون وضعیت مناسب نبوده است.

وی در نشست خبری کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران تاکید کرد: در حال حاضر خودروهای ایرانی ۲ برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کند. مصرف برق و گاز در بخش خانگی نیز بسیار بالاست، مثلا بخاری‌های موجود در بخش خانگی ۲ برابر استاندارد مصرف گاز دارند.

آب‌نیکی اظهار داشت: مصرف انرژی صنایع مثل نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و سیمان و غیره نیز مناسب نیست‌. همان طور که می‌بینید پیشبرد بهینه‌سازی نیازمند اراده همه دستگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت نفت و نیرو از جنبه تولید انرژی باید بهینه‌سازی و بهره‌وری را اجرایی کنند و وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، راه‌ و شهرسازی و غیره نیز باید از جنبه مصرف بهینه‌سازی را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی، همه دستگاه‌ها حضور دارند و در پنل‌هایی به بررسی چالش‌ها و راهکارهای حل موانع بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران می‌پردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها