کد خبر: ۵۲۸۷۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
حادثه «تروریستی» حرم شاهچراغ (ع) بار دیگر استانداردهای دوگانه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را در قبال ایران به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری 598، روز گذشته حرم مطهر شاهچراغ در شیراز صحنه جنایت تروریستی دیگر بود. در این حادثه که با هوشیاری خادمان حرم از جنایت بزرگتر جلوگیری شد، یکی از خادمان به درجه شهادت نائل آمد و حال یکی دیگر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

اما واکنش‌ رسانه‌های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان ضدانقلاب به این حادثه تروریستی قابل تامل بود.

بی بی سی فارسی که کوچکترین اتفاق و حادثه را دورافتاده‌ترین نقطه ایران برجسته می‌کند، تنها به انتشار چند پست اکتفا کرد اما عجیب‌تر آنکه از این حادثه تروریستی مرگبار از واژه «حمله مسلحانه» استفاده کرد!

استاندارد دوگانه ضدانقلاب در حادثه شاهچراغ

 

استاندارهای دوگانه یکی از شیوه ‌هایی است که بی بی سی فارسی در قبال ایران استفاده می‌کند. به عنوان مثال زمانی که در خصوص اغتشاشات ایران، از عنوان «اعتراضات» نام می‌برد اما اتفاقاتی مشابه که حتی منجر به کشته شدن شهروندان لندنی نمی‌شود را «آشوب» می‌نامد.

استاندارد دوگانه ضدانقلاب در حادثه شاهچراغ

 

در نمونه‌ای دیگر، زمانی که از گروه‌های تروریستی مورد حمایتش خبر منتشر می‌کند از واژه‌هایی چون پیکارجو(برای تروریست‌های داعش)، مخالفان (تروریست‌های مسلح مخالف دولت سوریه) استفاده می‌کند اما برای مخالفان خود از واژه‌هایی مانند «تروریست» که بار منفی دارد، استفاده می‌کند.

استاندارد دوگانه ضدانقلاب در حادثه شاهچراغ

استاندارد دوگانه ضدانقلاب در حادثه شاهچراغ

 

یا مثلا برای خبر حادثه در «سفارت ایران در کابل» از تیتر موشک «فرود» آمد استفاده کرد اما برای حادثه‌ای مشابه «در سفارت آمریکا» در بغداد از عبارت «اصابت» استفاده کرد.

استاندارد دوگانه ضدانقلاب در حادثه شاهچراغ

 

همچنین در همین حادثه شبکه اینترنشنال نیز در با مصاحبه‌هایی تلاش می‌کند این حمله تروریستی را به نهادهای حاکمیتی ارتباط دهد. کارشناس این شبکه ادعا می‌کند انگیزه حاکمیت برای حمله تروریستی این است که می‌خواهد گسترش اراضی حرم شاهچراغ را به حاشیه ببرد!

در حادثه تروریستی آبان سال گذشته حرم شاهچراغ که نزدیک به ۱۵ تن شهید و بیش از ۱۹ نفر زخمی شدند نیز استانداردهای دوگانه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان معاند به چشم می‌خورد. تلویزیون ایران اینترنشنال از در روز حادثه ۲۱۲ پست تلگرامی درباره اعتراضات و اغتشاشات منتشر کرد اما یک پست و خبر هم درباره حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ (ع) منتشر نکرد و آن را سانسور کرد. بی بی سی فارسی هم ۱۲۹ پست تلگرامی منتشر و تنها در یک پست به این حادثه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس دادگستری استان فارس اعلام کرد تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها