کد خبر: ۵۲۸۹۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
سخنگوی دولت گفت:سرعت رشد نقدینگی در جامعه با برنامه ریزی های دولت سیزدهم کاهش یافته و به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598،  علی بهادری جهرمی در دوره خط امام (ره) استانی ویژه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس بیان کرد: هدف گذاری بانک مرکزی برای نرخ رشد نقدینگی سال گذشته ۳۰ درصد بود در حالی که ابتدای دولت ۴۳.۵ بوده است یعنی سرعت افزایش نقدینگی کاهش پیدا کرد.

دبیر هیئت دولت، با بیان اینکه هدف گذاری نرخ نقدینگی امسال ۲۵ درصد بوده و در حال حاضر ۲۷.۵ درصد است، ادامه داد: یکی از عوامل خلق پول، ایجاد نقدینگی، انواع فسادهای اقتصادی و فسادهای حوزه شبکه بانکی است که به همین دلیل در مورد سه مؤسسه پولی و اعتباری دارای بیشترین نا ترازی و فعالیت ناسالم بانکی، تاکنون تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفته و در دست اجرا هم هستند.

بهادری جهرمی که در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس صحبت می‌کرد، افزود: تقریباً همه بانک‌های دولتی سود ده شده‌اند و با نظارت‌های بانک مرکزی، زیان‌دهی برطرف شده، اما باز هم بانک‌هایمان آسیب‌های متعددی دارند.

وی با بیان اینکه دولت در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن کوتاهی نکرده است، گفت: حتماً باید ۴ میلیون مسکن ساخته شود و در این راستا برنامه‌ریزی، هدف گذاری و تقسیم کار صورت گرفته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ۲.۵ برابر کردن میزان متوسط ساخت مسکن و تبدیل ۴۰۰ هزار به یک میلیون مسکن در سال هدف گذاری سختی است اضافه کرد: دولت تمام قد ایستاده و تلاش می‌کند تا این اتفاق مثبت بیفتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها