کد خبر: ۵۲۸۹۷۲
زمان انتشار: ۲۲:۰۱     ۳۰ تير ۱۴۰۲
بعد از تکرار هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم مقابل سفارت بغداد به دست «سلوان مومیکا» تبعه سوئدی عراقی‌الاصل گزارشی منتشر و هویت حامی او از تکرار این جنایت را فاش کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598؛ پایگاه خبری «بغداد الیوم»، بعد از تکرار هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم مقابل سفارت بغداد به دست «سلوان مومیکا» تبعه سوئدی عراقی‌الاصل گزارشی منتشر و هویت حامی او از تکرار این جنایت را فاش کرد.

در مقدمه گزارش بغدادالیوم نوشته شده است: در بین تصاویر پخش‌شده از جنایت سوزاندن قرآن توسط سلوان مومیکا در خاک سوئد، فردی در کنار او دیده می‌شود که با چهره‌ای خندان و حمل پرچم سوئد از اقدام فرد هتاک حمایت می‌کند؛ تحقیقات بغدادالیوم نشان می‌دهد که او هم یک فرد عراقی‌الاصل ساکن استکهلم است که حامی این جنایات است و هتاکی را ترویج می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این فرد «سلوان نجم» نام دارد و به نام «الشیخ السامی/ شیخ یهودی» شناخته می‌شود؛ او یک آشوری عراقی مقیم سوئد است. سلوان نجم بارها در فضای مجازی به مقدسات اسلامی توهین کرده بود. برخی منابع مطبوعاتی مدعی هستند که او عامل حمله به مدرسه کودکان در فرانسه هم بوده است.

بغداد الیوم در توضیحات بیشتر از او نوشت: سلوان نجم پیش‌تر هم در ویدئویی که در فضای مجازی بازنشر یافته، گفته بود که دو درخواست را به پلیس سوئد ارائه کرده است؛ او خواسته تا اجازه داده شود قرآن و پرچم عراق را در مقابل سفارت بغداد در استکهلم و پارلمان سوئد آتش بزند؛ پلیس سوئد هم در حمایت از سلوان مومیکا از او محافظت کند تا اقدامش را انجام دهد.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه عراقی می‌خوانیم: این فرد هتاک برای جلب همراهی سوئدی از این اقدامات، بارها مدعی شده بود که «زمان تحریم قرآن در سوئد فرا رسیده است، زیرا این کتاب برای ارزش‌های سوئدی خطرناک است».

مومیکا در حالی جنایت هتک حرمت به قرآن کریم را تکرار کرد که یک روز قبلش، چهارشنبه با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در تیک‌تاک، گفته بود: «پلیس سوئد سعی کرد در ازای آزادی من، حمایتم را معامله و لغو کند. پلیس به من گفت که باید از انتقاد از مسلمانان دست بردارم، باید دست از تظاهرات بردارم. شنیده‌ام که از سوی اداره مهاجرت سوئد تهدید به بازگشایی پرونده پناهندگی‌ام شده و فشار زیادی بر من وارد می‌شود».

این فرد هتاک در ادامه گفته بود: «امروز من در یک موقعیت بسیار خطرناک از زندگی خود هستم؛ هر لحظه ممکن است کشته شوم و در معرض هر چیزی قرار بگیرم. بنابراین پلیس سوئد را مسئول امنیت و زندگی خود می‌دانم؛ چرا که آن‌ها سعی کردند با من قانون کشورشان را زیر پا بگذارند».

حالا و با تکرار این جنایت، هویت عراقی این دو تروریست ساکن سوئد و حمایت این دولت غربی از اقدامات شنیع آنان موجب خشم ملت عراق شده است. برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در بغداد معتقدند که دلیل واکنش‌های تند عراق به سوئد این است که آزادبودن این افراد و حمایت قانونی از آن‌ها برخلاف امنیت ملی عراق و وجهه بین‌المللی آن ارزیابی می‌شود.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که مردم عراق روز گذشته در اعتراض به موافقت و حمایت قانونی حکومت سوئد از تکرار جنایت هتک حرمت قرآن کریم، به میدان التحریر در پایتخت این کشور آمدند و علیه سیاست‌های استکهلم شعار دادند؛ در برخی گوشه‌های این تجمع اعتراضی، عراقی‌ها بارها پرچم سوئد را به آتش کشیدند.

دولت بغداد هم بعد از نشستس فوری روابط سیاسی با سوئد را قطع و فعالیت‌ شرکت‌های تابعه این کشور را ممنوع اعلام کرد. «محمدشیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق با تکرار این اقدام، به وزارت امور خارجه دستور داد تا کاردار عراق را از سفارت این کشور در استکهلم فرا بخوانند؛ همچنین دستور بازگشت سفیر عراق از استکهلم و اطلاعیه خروج سفیر سوئد از بغداد نیز صادر شد.

«احند الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق درباره تذکرهای قبلی بغداد به دولت سوئد تاکید کرد که استکهلم در پاسخ به درخواست‌های ما برای توقف هتک حرمت مقدسات اسلامی، این جنایت را «آزادی بیان» توصیف می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها