کد خبر: ۵۲۸۹۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد وزش باد شدید برای برخی استان‌ها و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید از تداوم هوای گرم تابستانی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران،‌ گلستان،‌ خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در این استان‌های افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده و در نیمه غربی کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش دما مستقر می‌شود.

فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. جمعه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش‌های خفیف روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف همراه با هوای گرم تابستانی تداوم خواهد داشت.

همچنین طی فردا تا روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی افزایش می‌یابد و در منطقه زابل احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۲

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب شرق خراسان رضوی.

اثر مخاطره: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال تاخیر پروازها

توصیه: احتیاط و امتناع از رفت وآمدهای غیر ضروری، احتیاط و اجتناب از رفت آمد افراد با بیماریهی تنفسی و افراد کهنسال، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در تردد جاده‌ای.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها