کد خبر: ۵۲۹۰۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اربعین قطعا فرصت بی‌بدیلی است که با استفاده بهینه از آن میتوان بسیاری از شبهات دشمنان اسلام بر علیه اسلام را در این ایام پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری 598؛  راهپیمایی اربعین حسینی امروزه به یکی از بزرگترین حرکت‌های انسانی در دنیا تبدیل شده که هر ساله تکرار می‌شود. در این ایام عاشقان اباعبدالله الحسین از سرتاسر جهان با ملیت‌ها، نژادها، رنگ‌ها، زبان‌ها و بعضا ادیان و مذاهب، خود را به مشایه می‌رسانند.

از دیرباز از فریضه حج به عنوان بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان جهان یاد می‌شده اما در سال‌های اخیر راهپیمایی عظیم اربعین تبدیل به بزرگترین تجمع جهان شده است بطوریکه آمارهای رسمی نشان دهنده آن است که بیشترین میزان تعداد حجاج در عربستان بین 2 تا 3 میلیون نفر (لینک آمار) بوده است درصورتیکه رکورد تعداد زائران اربعین مربوط به سال 94 با عددی حدود 26 میلیون نفر (لینک آمار) بوده است.

این آمار نشان از اهمیت مراسم راهپیمایی عظیم اربعین است؛ مراسمی که امروزه به واقع به مثابه حج فقراست. گویا طریق 80 کیلومتری نجف به کربلا همچون آهن‌ریایی است که یک سوی آن نیمی از دنیا و سوی دیگر آن نیز باقی جهان را به خود جذب می‌کند.

اربعین تنها مراسم عظیمی است که می‌توان افراد با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف را ببیند فلذا این مهم اهمیت اربعین را دوچندان می‌کند.

هدف بسیاری از زواری که امروزه برای راهیپیمایی اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوند خدمت یا زیارت است. کم‌تر کسی است که در این مسیر با هدف اثرگذاری و انتقال پیام به جهان قدم بردارد.

امروز سرشماره پیام اربعین در پیامی خطاب به زوار اربعین نوشت: «زائرین گرامی؛ به منظور افزودن بر شکوه حضور زائران عزیز در مراسم اربعین پیشنهاد می‌شود با تهیه پرچم‌های مناسب و مزین به شعار اربعین ۱۴۰۲ "حیاتنا الحسین" آن را روی کوله‌ها و کیف‌های خود نصب نمایند.»

این اقدام ستاد مرکزی اربعین در فرهنگ سازی برای استفاده از ظرفیت مراسم اربعین بمنظور صدور پیام کربلا و انقلاب اسلامی به دنیا قابل تحسین است.

اربعین قطعا فرصت بی‌بدیلی است که با استفاده بهینه از آن میتوان بسیاری از شبهات دشمنان اسلام بر علیه اسلام را در این ایام پاسخ داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها