کد خبر: ۵۲۹۰۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
عوامل موکب امامزادگان استان قم که امسال هم در شهر سامرا برپا خواهد شد، در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در این گردهمایی، جمع از مدیران اوقاف و نیز عوامل موکب امامزادگان قم که همه ساله در شهر سامرا کشور عراق برپا می‌شود حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالدین صمدانی رئیس اوقاف شهرستان قم سخنرانی کرد و گفت: وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرمایند «إنّي مَسؤولٌ و إنّكُم مسؤولُونَ» یعنی هم من پیامبر مسئول هستم و همه شما مردم، نسبت به آنچه بر عهده ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش دست اندرکاران اوقاف به خصوص خادمان موکب امامزادگان قم در شهر سامرا گذاشته شده است گفت: این مسئولیت در عین سختی‌هایی که دارد، بسیار شیرین است چون نوکری در آستان حسینی و امامزادگان واجب التعظیم قم، افتخار بزرگی برای هر شخصی است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی مسئول حراست اوقاف استان قم به بیان نکات امنیتی و لزوم رعایت نظم و انضباط از سوی عوامل موکب پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم هم در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: برپایی مواکب اربعین، در واقع بیعت مجدد با امام حسین(ع) است و این، کار کمی نیست و باید عظمت آن را قدر دانست زیرا چنین توفیقی نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با حضور در موکب امامزادگان قم در شهر سامرا، با همه مجاهدان جان بر کفی که مقابل آمریکا و اسرائیل و گروه‌های تکفیری ایستاده‌اند همراهی می‌کنید خاطرنشان کرد: شما اجر مجاهدان حزب الله و نیروهای مردمی در عراق، سوریه و یمن را می‌برید.

گفتنی است موکب امامزادگان استان قم، چند سالی است که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه و با حضور خدام بقاع متبرکه و تنی چند از مسئولان فرهنگی، قرآنی و اداری اوقاف، طی ایام اربعین و به مدت دو هفته در شهر سامرا برپا می‌شود.

طبخ و توزیع روزانه هزاران پرس غذای گرم بین زائران پیاده حسینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت در سه وعده و خدمات اسکان، از جمله برنامه‌های این موکب است که امسال هم به نام امامزادگان استان قم برپا خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها