کد خبر: ۵۲۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی دولت دوازدهم 0.05 درصد، یعنی تقریبا صفر بوده است، گفت: آقای نوبخت در یک کُنش انتخاباتی، با ذکر یکی دو عدد مثبت تلاش کرده تا معدل صفر کارنامه دولت دوازدهم در حوزه رشد اقتصادی را بپوشاند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در گفتگویی درباره ادعای محمدباقر نوبخت، رئیس اسبق سازمان برنامه مبنی بر مثبت بودن رشد اقتصادی در دولت قبل اظهارداشت: با نزدیک شدن به فصل انتخابات، برخی چهره‌های سیاسی به جای ارائه تحلیل‌های علمی و جدی، بدنبال کنش‌های زرد رسانه‌ای جهت دیده شدن و قرار گرفتن در مرکز توجه افکار عمومی هستند به نحوی که با جعل واقعیت تلاش می‌کنند عملکردهای گذشته و حال را وارونه جلوه دهند و نمونه بارز آن توئیت اخیر یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس است.

وی افزود: البته از ایشان به‌عنوان فردی که سال‌ها مسئولیت‌های مهم اقتصادی برعهده داشته، چنین کنش‌هایی و استفاده گزینشی از آمار رسمی جهت وارونه جلوه دادن واقعیت و فریب افکار عمومی و مخاطبان انتظار نمی‌رفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به استناد گزارش رسمی موجود بر روی وبسایت بانک مرکزی، میانگین ۴ ساله رشد اقتصادی در کارنامه دولت دوازدهم ۰.۰۵ درصد یعنی تقریبا صفر بوده است که ریاست محترم جمهور هم در دیدار با مراجع عظام تقلید به همین موضوع اشاره کردند. اما آقای نوبخت در یک کُنش انتخاباتی، با ذکر یکی دو عدد مثبت تلاش کرده تا معدل صفر کارنامه دولت دوازدهم در حوزه رشد اقتصادی را بپوشاند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از ایشان با توجه به سابقه اجرایی که در حوزه اقتصاد دارند انتظار می‌رفت که در فصل انتخابات اگر هم می‌خواهند کُنش انتخاباتی داشته باشند، مبتنی بر نقدی علمی، تخصصی و صادقانه باشد، نه از جنش کُنش‌های زرد رسانه‌ای برای فریب افکار عمومی.

رئیس جمهور روز دوشنبه در دیدار با مراجع عظام تقلید با ارائه گزارشی از دستاوردهای دو سال گذشته، گفته بود دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور صفر بود. در واکنش به این اظهارات، محمدباقر نوبخت، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی، با ذکر رشد اقتصادی مثبت چند سال از هشت ساله دولت قبل، تلاش کرده بود بیانات رئیس جمهور را زیرسوال ببرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها