کد خبر: ۵۲۹۲۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت که سطح کمک نظامی آمریکا به اوکراین در سال ۲۰۲۴ به هیچ عنوان با سطح کنونی آن قابل مقایسه نبوده و به مراتب کمتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات واشنگتن، نوشت: اینکه آمریکا در سال ۲۰۲۴ کمک نظامی مشابه امسال در اختیار اوکراین دهد، خیلی غیرمحتمل است و این کمک به مراتب کمتر خواهد بود. این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دولت او مصرانه بر این باورند که همچنان تا حد امکان از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

آمریکا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی و تسلیحاتی برای کی‌یف فراهم کرده و این در حالی است که اسناد لورفته از پنتاگون، نشان می‌دهد که کشورهای ناتو ۹ تیپ اوکراینی را برای حضور در ضدحملات کی‌یف علیه مسکو، آموزش داده و تجهیز کرده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته است با توجه به اینکه ارتش اوکراین بعد از حدود سه ماه از شروع ضدحملاتش، هنوز موفق به نفوذ در لایه‌های دفاعی روسیه نشده است، طراحان نظامی آمریکا به همتایان اوکراینی‌شان توصیه کرده‌اند تا به آموزش‌هایی که ناتو برای آنها فراهم می‌کند، ادامه داده و از آنچه در اختیارشان قرار گرفته، بهتر و موثرتر استفاده کنند.

این روزنامه نوشت: توصیه آمریکایی‌ها براساس محاسباتی بوده که نشان می‌دهد سیل تجهیزاتی که آمریکا به اوکراین سرازیر کرده، برای این حملات کافی است و تکرار تزریق این حجم از کمک نظامی به کی‌یف، در سال ۲۰۲۴ غیر محتمل و این حمایت به مراتب کمتر خواهد بود.

تداوم حمایت نظامی آمریکا از ارتش اوکراین، به رقابت و تنش سیاسی موجود در واشنگتن مربوط است. در حالی که تقربا تمام اعضای دموکراتیک کنگره آمریکا از سیاست بایدن مبنی بر تامین و تسلیح اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد»، حمایت می‌کنند، اما گروهی متشکل از بیش از ۲۰ جمهوری‌خواه قویا با این مساله مخالفند. علاوه بر این، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز این حزب در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده، کی‌یف را وادار به پذیرش توافق صلح خواهد کرد.

دولت بایدن تمام پولی که برای اوکراین کنار گذاشته بود را هزینه کرده و رئیس جمهور آمریکا هم‌اکنون، در حال فشار بر کنگره به منظور تصویب لایحه بودجه اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری است که نیمی از آن در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. با توجه به افزایش خشم جمهوری‌خواهان مخالف سیاست مداخله‌گرایی، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که از این لایحه، حمایت بی‌قید و شرط نخواهد کرد.

مقامات ارشد دولت بایدن شکاف فزاینده در واشنگتن را کم اهمیت جلوه داده‌اند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه هفته گذشته گفت: معتقدیم که حمایت(از اوکراین) همچنان تداوم خواهد یافت. به‌رغم «صداهای مخالف» از جانب راست‌گرایان، جمهوری‌خواهان حاضر در «مناصب کلیدی» اطمینان حاصل خواهند کرد که جریان ارسال سلاح به کی‌یف ادامه یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها