کد خبر: ۵۲۹۲۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
پخش صدها عنوان برنامه زنده و تولیدی با محوریت اربعین از تلویزیون
دبیر ستاد اربعین سیما اعلام کرد: امسال صدها عنوان برنامه‌ و مستند با محوریت پیاده‌روی اربعین برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون تدارک دیده شده است.
به گزارش پایگاه خبری 598، صادق یزدانی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیون برای اربعین امسال توضیحاتی ارائه کرد. دبیر ستاد اربعین سیما گفت: بر این اساس ارتباط زنده از ۱۵ نقطه در مسیر پیاده‌روی، همچنین شهرهای نجف و کربلا توسط شبکه‌های مختلف و به صورت متناوب روی آنتن می‌رود و گزارش‌های متنوعی از زائران حسینی و میزبانی مردم عراق در مواکب آماده می‌شود. یزدانی اعلام کرد: امسال نیز ارتباط زنده از شهر سامرا خواهیم داشت و گزارش‌هایی از این شهر و موکب‌های برپاشده در مسیر پیاده‌روی زائران از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود. وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برنامه‌های مختلفی از ابتدای صبح تا پایان شب از مسیر پیاده‌روی اربعین روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌رود، گفت: در برنامه‌های اربعین امسال غالب موضوعات و محتوای تولیدی، شامل روایت‌های مردمی خواهد بود و برای هرچه جذاب‌تر شدن آنها، سعی شده قصه‌های متفاوت زندگی زائران و موکب‌داران از زوایای گوناگون به تصویر کشیده شود.
 
یزدانی همچنین اعلام کرد: ارتباط زنده از مرزهای مختلف کشور و مبادی ورودی و خروجی به کشور عراق، پوشش زنده ورود زائران افغانستانی و پاکستانی از مرزهای شرق کشور برای گذر از ایران و رسیدن به عراق، همچنین گفت‌وگوهای صمیمی با آنها، برقراری ارتباط زنده با مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، شلمچه، چذابه و مهران در ساعت‌های مختلف از شبکه‌های گوناگون و پوشش مراسم بدرقه نوجوانان زائر اولی از میدان آزادی از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین امسال در تلویزیون هستند.
 
دبیر ستاد اربعین با اشاره به فضاسازی اربعینی در میدان آزادی تهران هم عنوان کرد: این اتفاق که در نوع خود برای نخستین بار صورت گرفته در قالب‌های گوناگون از شبکه‌های مختلف به تصویر کشیده شده و رویدادهایی که با محوریت این میدان تدارک دیده شده‌اند، در ساعت‌های مختلف روی آنتن می‌رود. وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار و طی هماهنگی صورت‌گرفته با وزارت کشور تیم تولید برنامه در محل ستاد اربعین این وزارتخانه مستقر شده است، گفت: به این ترتیب آخرین اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین به صورت لحظه‌ای از نقاط مختلف 2 کشور ایران و عراق به اطلاع مخاطبان رسانه ملی می‌رسد. یزدانی از ارتباط زنده با همه شبکه‌های ملی و استانی از محل ستاد اربعین وزارت کشور و ارائه آخرین اخبار و اتفاقات مربوط به این رویداد خبر داد و گفت: مسؤولان کمیته‌های مختلف اربعین وزارت کشور میهمان هر روزه این ارتباط‌ها هستند و سوالات و مطالبات مردم از آنها در این برنامه مطرح می‌شود. دبیر ستاد اربعین سیما در پایان گفت: رهبر انقلاب فرمودند اربعین، یک فریاد رسا و رسانه بی‌همتاست و به همین دلیل رسانه ملی تلاش می‌کند این فریاد جهانی را از طریق قاب تلویزیون به همه آزادی‌خواهان جهان برساند.
 
* سامانه راهپیمایی مجازی اربعین رونمایی شد
نشست مشترک مسؤولان ستاد اربعین و نمایندگان ساترا به منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ایام اربعین برگزار و از بزرگ‌ترین سفر مجازی راهپیمایی عظیم اربعین با حضور حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب رئیس بعثه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا، علی اسدی مسؤول سامانه‌های ستاد اربعین و مهدی شاملو رئیس مجمع «رصتا» در سالن وحدت سازمان حج و زیارت رونمایی شد. شاملو، مسؤول طرح راهپیمایی مجازی اربعین در توضیح تولیدات فرهنگی اربعین امسال به زیرساخت‌های مجازی برای بزرگداشت ایام اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته 2 گروه تصویربردار، تصویرهای ۳۶۰ درجه را عمود به عمود و موکب به موکب تهیه کردند و در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ تصویر ۳۶۰ درجه گردآوری شده است. این تصویربرداری‌ها در 3 مرحله زمانی به انجام رسیده که به ‌صورت تعاملی اربعین امسال در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. 
 
در بخش دیگر این نشست اسدی، مسؤول سامانه‌های ستاد اربعین بیان کرد: به‌طور ویژه سال جاری یک ربات چت‌بات تهیه شد که تمام سوال‌های قبلی زائران در آن موجود است و آنها می‌توانند پاسخ‌های خود را از طریق این ربات دریافت کنند، همچنین تمام اطلاعیه‌های اربعین در این چت‌بات منتشر خواهد شد. در پایان این نشست مسؤولان و نمایندگان حاضر در نشست از سامانه راهپیمایی مجازی اربعین رونمایی کردند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ورود سامانه راهپیمایی مجازی اربعین به این نشانی https://heyatonline.ir/arbaee/ مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها