کد خبر: ۵۲۹۳۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
استاد حوزه علمیه در گفتگو با سراج۲۴:
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست بازان و دغلکاران سیاسی تلاش می کنند بین صفوف مسلمین شکاف ایجاد کنند، اما اربعین بین این صفوف اتحاد به وجود می آورد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی در گفتگو با خبرنگار سراج24 در خصوص زوایای گوناگون پیاده روی اربعین، اظهار داشت: اربعین نمایش عملی تعامل است که تکرار و تمرین آن مهارت آموزی تعامل و تفاهم اجتماعی است. 

وی با اشاره به درس های فراوان عاشورا و مرور آنها در اربعین، افزود: شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین با الگوگیری از سیره امام حسین(ع) درس ایثار و از خودگذشتگی می گیرند همانطور که امام، مال و اموال و فرزندان خود را همراه کرد و در راه خدا اهدا کرد. 

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بالا بردن آستانه تحمل و پایین آوردن توقع افراد یکی از آثار مهم پیاده روی اربعین است، در حالی که بسیاری از افراد متمول بوده و در رفاه هستند اما در این همایش بزرگ از رفاه خود می زنند و توقع خود را پایین می آورند و در شرایط سخت تاب آوری می کنند که این امر از آثار مثبت این حرکت انسان ساز است. 

سعیدی عنوان داشت: توصیه به انجام دسته جمعی فرائض دینی و برطرف کردن مشکلات به صورت جمعی در اسلام فراوان بوده و یکی از محلهایی که می توان مواسات مومنانه را در آن مشاهده کرد پیاده روی اربعین است که هر کسی با هر خدمت و توانی که دارد به دیگران کمک می کند، کسی که خالصانه کفش واکس می زند، کسی که خستگی از تن زائران در می آورد، کسی که اغذیه و آب به زائران ارائه می دهد همه و همه به نوعی مواسات مومنانه را همانطور که در روز عاشورا در بین اصحاب امام حسین(ع) وجود داشت، به منصه ظهور می گذارند. 

وی تصریح کرد: حرکت اباعبدالله حرکتی فرهنگی بود و کسانی که در راه ایشان می گذارند نیز باید فرهنگ، سیره و منش حسینی را بشناسند و با همدیگر یکسان شوند و سپس این فرهنگ را در جهان گسترش دهند، زیرا فرهنگ عاشوراست که به زندگی انسان هویت می بخشد، امام حسین(ع) با فرهنگش، فرهنگ جامعه را زنده کرد، جامعه را تغییر داد و واقعیتهای اجتماعی را دگرگون کرد. 

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با حرکتی که منجر به شهادتش شد به مردم حقیقت زندگی را فهماند زیرا می شود با مرگ با عزت یک جامعه مرده را زنده کرد که در این موضوع الگوگیری تحقق پیدا می کند، الگوگیری ما از امام حسین(ع) برای مردن نیست بلکه الگوگیری برای زیستن است اگر زندگی تحت ظلم و ذلت باشد مردگی است اما اگر با عزت باشد عین زندگی است، امام حسین(ع) زنده است امام به مردم پویایی نشاط، امید، صبر و نوید هدیه می دهد و تحمل برای رسیدن به هدف را افزایش می دهد. 

وی اضافه کرد: تاثیر اربعین جهانی است چراکه از همه اقشار جوامع، نحله ها، سلیقه ها و فرهنگها می آیند و فرهنگ ناب امام حسین(ع) که فرهنگ مجاهدت، ایثار و خدامحوری است را توسعه می دهند، فرهنگی که شامل خودسازی، دیگرسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است را نهادینه می کنند. 

سعیدی با اشاره به آثار سیاسی پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: این حرکت به دشمن گوشزد می کند که این اجتماع از هر بمب اتمی قوی تر عمل می کند و اگر دشمن بخواهد علیه ایران یا عراق اقدامی کند جمعیتی مقابل آن هستند که از هر قدرت نظامی قوی تر و بزرگتر بوده و از هر حرکت سیاسی برد بیشتری دارد. 

وی ادامه داد: سیاست بازان و دغلکاران سیاسی تلاش می کنند بین صفوف مسلمین شکاف ایجاد کنند، اما اربعین بین این صفوف اتحاد به وجود می آورد و مشت محکمی بر دهان زبان درازان سیاسی است که زبان به شکاف بین مسلمین می گشایند. 

این مسئول افزود: اربعین ظرفیت عظیمی در راستای حق جویی و عدالت طلبی و ظلم ستیزی دارد و باید اهداف اباعبدالله در اربعین تبلیغ شود، این اهداف می توانند جمهوری اسلامی را مقتدرتر کرده و جریان اربعینی ها و اقتدار روزافزون اسلام شیعی را بیش از پیش نمایان کنند و در برابر استکبار، استحکام و اتحاد بیشتری به وجود آورند که مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی را مضاعف می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها