کد خبر: ۵۲۹۳۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، کانال بیم موج در ایتا مطلبی را با عنوان تجلی شور و شعور، نوشته مهدی سعیدی منتشر کرد:

بار دیگر افق یک ملت به وقت کربلا رسیده است و دل‌ها در تب و تاب زیارت گرم و به پیاده‌روی اربعین ختم شده است.

فرقی نمی‌کند که شرایط برای رفتنت جور است یا نه!

مهم آن است که هر کس نام حسین(ع) را شنیده و غم و عشقش بر دلش نشسته، آرزومند دیدار است.

لذا حماسه دیگری در راه است که تنها حسین(ع) می‌تواند خالق آن باشد!

نباید فراموش کرد که هر حرکت اجتماعی اگر بخواهد ماندگار و اثرگذار باشد، باید با دو مؤلفه شور و شعور همراه شود.

فقدان شور و عشق در فعالیت‌های اجتماعی مانعی است برای حرکت مؤثر و ایجاد خیزش عمومی. به واقع، شور به مثابه انرژی مثبتی است که نمی‌گذارد حرکت‌های اجتماعی از تاب و توان بیفتد و به تدریج به حرکتی محافظه کارانه و خنثی و بی‌اثر تبدیل شده و در نهایت به محاق و فراموشی سپرده شود!

از سوی دیگر، شعور و عقلانیت تضمین‌کننده درستی عملی و تطابق جهت حرکت با آرمان‌ها و اهداف است تا نگذارد حرکت‌های اجتماعی به اقدامی ضدارزش تبدیل شود.

چه بسیار نهضت‌ها و جنبش‌های اجتماعی که در طول تاریخ با کمرنگ شدن شعور و عقلانیت، از مسیر حق خارج شده و حتی به ضد خود تبدیل شده‌اند.

در پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی نیز حضور توأمان شور و شعور است که این حماسه بزرگ را خلق کرده است.

به فرموده رهبری، «حضور میلیون‌ها جوان مشتاق زیارت اباعبدالله(ع) نشان‌دهنده‌ این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا؛ اَللهُم ارزُقنی حُبکَ وَ حُب مَن یحِبکَ وَ حُب کُلِ عَمَلٍ یوصِلُنی اِلی قُربِک؛ این حب و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛ می‌داند، می‌فهمد و این جاذبه او را می‌کِشد، این مغناطیس او را می‌کِشد(1395/9/3).

حاصل این شور و شعور، تحول و تعالی ماهوی اربعین و تحقق ابعاد متعالی این حماسه بزرگ است. امروز این حرکت از یک مراسم معنوی صرف فراتر رفته و مرزهای سیاست و فرهنگ را نیز درنوردیده است.

امروز اربعین به بزرگ‌ترین اجتماع جوانان انقلابی برای تقویت روحیه انقلابی و مبارزه با ظلم و جور استکبار جهانی بدل شده است.

این باور را می‌توان در شعارها و نمادهای موجود در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد. برای فهم بهتر باید گام به گام در این مسیر قدم زد تا به عینه مشاهده کرد که چطور روحیه انقلابی در این اعتکاف در جان جوانان مؤمن حک می‌شود و آنان را برای حضور در میدان‌های سخت و بزرگ آماده می‌کند.

عاقبت این شور و شعور حسینی است که جهان و جهانیان را متحول خواهد کرد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها