کد خبر: ۵۲۹۳۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
طبق اطلاعاتی که در تازه‌ترین کتاب منتشر شده درباره ریاست‌جمهوری بایدن آمده است، رئیس‌جمهور اوکراین در اولین دیدار با جو بایدن بسیار تند رفته و با درخواست‌های همتای آمریکایی‌اش را خشمگین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، بر اساس کتاب جدیدی درباره نمایش دو سال اول ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سفر خود به کاخ سفید پس از آغاز ریاست‌جمهوری بایدن، این دیدار با همتای آمریکایی خود را «خیلی تند رفته است» کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، زلنسکی اولیل سپتامبر ۲۰۲۱، اولین سفر خود را به «واشنگتن دی سی» برای ملاقات با بایدن انجام داد. در حالیکه رهبر اوکراین تا آن زمان سه سال بر سر کار بود، تنها با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک دیدار کرده بود و هرگز به پایتخت آمریکا نرفته بود.«فرانکلین فوئر» در جدیدترین کتاب خود تحت عنوان «آخرین سیاستمدار: درون کاخ سفید جو بایدن و جدال برای آینده آمریکا» که هفته آینده  آماده فروش می‌شود، دیدار زلنسکی از کاخ سفید را بازگو می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌هایی که نسخه‌هایی از این کتاب را دریافت کرده‌اند، فوئر درباره این نشست می‌نویسد: «حتی سرسخت‌ترین هواداران زلنسکی در دولت آمریکا نیز موافق بودند که او خیلی تند رفته است».

طبق روایت فوئر، زلنسکی با مطرح کردن درخواست پیوستن اوکراین به ناتو و «تحلیل پوچ» خود درباره پویایی این ائتلاف نظامی، بایدن را به خشم آورده است.

در این کتاب آمده است: «ناامیدی زلنسکی، ظرفیت منطق او را مسدود کرده است. او بعد از آن‌که برای پیوستن به ناتو التماس کرد، شروع به سخنرانی کرد که این سازمان در حقیقت یک یادگاری و اثر تاریخی است که اهمیت آن در حال کمرنگ شدن است».

طبق این گزارش، زلنسکی به بایدن گفته بود که فرانسه و آلمان قصد خروج از ناتو را دارند و فوئر در کتاب خود نوشت: «این یک تحلیل پوچ و یک تناقض آشکار بود که بایدن را به خشم آورد و چنین اظهاراتی نشان می‌داد که گفت‌وگوی دشوار و پیچیده‌ای را پیش‌رو دارند».

بنا به گفته نویسنده، به نظر می‌رسید که زلنسکی، بایدن را مقصر «تحقیر» خود در جریان اولین استیضاح ترامپ می‌داند که محور آن استیضاح این ادعا بود که ترامپ با تهدید به لغو کمک نظامی به کی‌یف تا زمان آغاز مجدد تحقیقات دولت زلنسکی درباره اتهام فساد شرکت «هانتر بایدن» پسر بایدن در اوکراین، از قدرتش سوء استفاده کرده است.

فوئر در خصوص رویارویی بایدن و زلنسکی در دیدار کاخ سفید ادامه داد که رئیس‌جمهور اوکراین، بایدن را به دلیل معافیت تحریم‌ها علیه شرکت روسی سازنده خط لوله گاز نورد استریم 2، رئیس‌جمهوری ضعیف می‌دیده است.

نویسنده کتاب بایدن در ادامه افزود که بایدن، زلنسکی را که قبلاً یک بازیگر و نه یک سیاستمدار بوده، بعنوان یک فرد «آماتور» تلقی می‌کرد.

وی سپس با اشاره به این‌که بایدن با سیاستمداران قدیمی بیش از کمدین‌های بداخلاق احساس راحت‌تری دارد، ادامه داد: «منصفانه بگویم، بایدن هم خیلی به همتای اوکراینی خود فکر نمی کرد».

طبقه گفته ناشر کتاب فوئر، اطلاعاتی این کتاب بر اساس دسترسی نویسنده به حلقه تنگ مشاورانی که برای چندین دهه است که بایدن را دوره کرده‌اند، به دست آورده است.

کتاب فوق، ریاست‌جمهوری بایدن از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون را پوشش می‌دهد و به حوادثی چون شورش‌های ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره، خروج ایالات متحده از افغانستان، جنگ سیاسی بایدن با جمهوری‌خواهان و آغاز جنگ اوکراین و رویدادهای دیگر می‌پردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها