کد خبر: ۵۲۹۳۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با کشیدن قلم قرمز روی نام یک بازیکن، قدرت‌نمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان از امروز اردوی آماده‌سازی خود را برای ۲ دیدار دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا در فیفادی شهریور به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

امیر قلعه‌نویی تاکنون برای این اردو ۲۴ بازیکن را دعوت کرده است که در میان آنها ۲ مدافع میانی یعنی محمد دانشگر و محمد حسین مرادمند احتمال دارد در این دیدارهای تدارکاتی، اولین بازی ملی خود را انجام بدهند.

مدافعانی که در این فصل عملکرد مثبتی در سپاهان و استقلال داشته‌ و جانشین سید مجید حسینی مصدوم و محمد حسین کنعانی‌زادگان شده‌اند که به دلایل رفتار غیر انضباطی در بازی فینال کافا مقابل ازبکستان، موقت با تصمیم امیر قلعه‌نویی از لیست تیم ملی کنار گذاشت.

مدافع پرسپولیس که پس از بازگشت به ایران، جای گئورگی گولسیانی را در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان گرفته و یکی از عوامل اصلی بسته نگه داشته شدن دروازه تیم یحیی گل‌محمدی در ۳ بازی از چهار دیدار ابتدای فصل بوده است، از لحاظ فنی جزء بهترین‌های فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

با این وجود کنعانی‌زادگان در سال‌های اخیر به ویژه در دیدارها و اردوهای تیم ملی حواشی مختلفی ایجاد کرده که خط خوردن مجددش به دلایل غیرفنی آن هم در کمتر از یک سال و نیم نشان‌دهنده این موضوع است.

این مدافع که با وجود توانمندی‌های فنی بالا یکی از عوامل اصلی حذف تیم ملی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ بود و با اعتراض بی‌موردش به داور استرالیایی بازی ایران و ژاپن، نقش بسیار پررنگی در ناکامی تیم ملی در راه رسیدن به جام ملت‌ها داشت، با ایجاد یک حاشیه غیرفوتبالی در اردو، حتی برای ۲ بازی هم با تصمیم کمیته اخلاق محروم شد. البته پس از بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران، کنعانی که در دیدار دوستانه ایران مقابل الجزایر در تابستان سال گذشته یک جلسه محرومیت خود را پشت سر گذاشته بود، مورد عفو سرمربی پرتغالی قرار گرفت اما بازهم این اتفاق مانع‌ از تکرار حواشی‌اش نشد. همگان کامنت توهین آمیز وی زیر پست خداحافظی کی‌روش از تیم ملی را به یاد دارند و در ادامه انتشار یک استوری هتاکانه خطاب به برخی بازیکنان تیم ملی نیز سبب شد کمیته اخلاق بار دیگر کنعانی را احضار کرده و او را جریمه کند.

قدرت‌نمایی قلعه‌نویی با خط زدن مدافع پرحاشیه و سرشناس

با این وجود تکرار این حواشی در دوره سرمربی جدید تیم ملی آن هم در فینال کافا، سبب شد قلعه‌نویی برای نشان دادن توانایی خود در جهت کنترل نظم تیم ملی، در فاصله کمتر از پنج ماه تا آغاز جام ملت‌ها، دور نام کنعانی برای یک اردوی آماده‌سازی مهم قلم قرمز بکشد.

نکته این جا است که حسین کنعانی پس از حرکت حاشیه‌سازش در بازی با ازبکستان، عذرخواهی کرد اما قلعه‌نویی ترجیح داد موقت او را از لیست تیم ملی کنار بگذارد تا به قولی گربه را دم حجله بکشد. حال از این مدافع ۲۹ ساله که ۴۰ بار پیراهن تیم ملی را به تن کرده انتظار می‌رود با تلنگر خوردن از این اتفاق، بار دیگر تن به حواشی ندهد زیرا در این حالت کارایی‌اش برای فوتبال ملی بیشتر از قبل خواهد شد.

بی‌شک برخورد با کنعانی‌زادگان سبب می‌شود سایر بازیکنان نیز گوش به زنگ باشند و مقابل نظم حاکم بر اردوهای ملی تمکین کنند. کاری که تیم‌های امیر قلعه‌نویی معمولا به آن شهره هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها