کد خبر: ۵۲۹۶۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
مقامات لیبی تایید کردند آمار قربانیان سیل به بیش از ۵ هزار نفر و مفقودها به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، بیش از ۵ هزار نفر در پی طوفان شدید در شمال شرق لیبی که منجر به فروریختن دو سد شد و آب بیشتری به مناطقی که قبلاً آبگرفته شده بود وارد، جان باختند و ۱۰ هزار نفر دیگر مفقود شدند.

براساس گزارش سی ان ان، تامر رمضان، رئیس هیات بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در لیبی، روز سه‌شنبه طی یک جلسه توجیهی در ژنو سوئیس، تعداد مفقودان را اعلام کرد. او گفت: تعداد کشته شدگان بسیار زیاد است.

رسانه محلی لانا گزارش داد، وزارت کشور دولت شرق لیبی روز سه شنبه اعلام کرد حداقل ۵۳۰۰ نفر کشته شده اند. سی ان ان نتوانسته است به طور مستقل تعداد کشته‌ها یا مفقودان را تأیید کند.

مقامات شهر طبرق در شمال شرق لیبی روز سه شنبه گفتند که در میان کشته شدگان حداقل ۱۴۵ نفر مصری بودند.

عثمان عبدالجلیل، وزیر بهداشت در دولت شرقی لیبی، به تلویزیون المسار لیبی گفت: در شهر شرقی درنه، که شاهد بدترین ویرانی‌ها بوده است، حدود ۶ هزار نفر مفقود هستند. او روز دوشنبه هنگام بازدید از شهر، وضعیت را فاجعه بار خواند.

به گفته مقامات، گمان می‌رود که کل محله‌ها در این شهر از بین رفته باشند. اسامه علی، سخنگوی خدمات اورژانس لیبی گفت که بیمارستان‌های درنه دیگر قابل استفاده نیستند و سردخانه‌ها پر هستند.

او به سی ان ان گفت که اجساد مردگان بیرون از سردخانه‌ها در پیاده‌روها رها شده اند. هیچ خدمات اورژانس دست اولی وجود ندارد. مردم در حال حاضر برای جمع آوری اجساد پوسیده کار می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها