کد خبر: ۵۲۹۷۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران ادعا کرد که دولت لندن به اعمال تحریم‌ها علیه تهران ادامه می‌دهد.

جیمز کلورلی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای، ضمن تکرار ادعاهای حقوق بشری و حمایت از اغتشاشات سال گذشته در ایران گفت که دولت انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی به طور مستقیم اقدام کرده است.

وی ادعا کرد: "ما باید درک کنیم که با وجود دولتی که در تهران روی کار است، اهرم‌های دیپلماتیک بین‌المللی سنتی در اختیار نداریم."

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه مواضع مداخله‌جویانه کشورش را به مسئولین ایرانی منتقل کرده است مدعی شد که این کشور به وضع تحریم‌های بیشتر علیه افراد و نهادهای ایرانی ادامه می‌دهد.

این درحالی است که انگلیس روز جمعه گذشته به بهانه یک سالگی اغتشاشات سال گذشته تحریم‌ها علیه ملت ایران را تشدید کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس در این خصوص آمده است: "بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند."

طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس همچنین با اشاره به سلسله تحریم‌های ضد ایرانی این کشور در حمایت از اغتشاشات، آمده است: "بریتانیا بیش از ۳۵۰ مقام و نهاد ایرانی از جمله دادستان کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است."

جیمز کلورلی در این بیانیه، با تکرار مواضع مداخله‌جویانه لندن در امور داخلی ایران ادعا کرد که تحریم‌های جدید «پیام روشنی را ارسال می‌کند که بریتانیا و شرکای ما همچنان در کنار زنان ایرانی خواهند ایستاد».

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانسته و تصریح کرده است که کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: "مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها