کد خبر: ۵۲۹۷۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
طی روزهای اخیر فیلمی کوتاه از جلسه دفاع از پایان‌نامه‌ای در دانشگاه تهران منتشر شد که در آن دانشجو با لباس تروریست‌های پژاک حضور دارد، معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد که وی دانشجوی اخراجی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، طی روزهای اخیر ویدئویی از جلسه دفاع دانشجویی با نام «لیلا – حسین‌زاده»که به عنوان دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معرفی می‌شد، در فضای مجازی منتشر شد، در این ویدئوی کوتاه که در یک کادر بسته گرفته شده، نوع پوشش و همچنین تمجید وی از برخی مؤسسان گروهک‌ها و فرقه‌های تجزیه‌طلب منقرض‌شده، مشاهده می‌شد.

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران، در واکنش به برگزاری این جلسه دفاع تاکید کرد که حسین‌زاده که روز گذشته ویدئویی موهن و ضد ایرانی از سخنان او تحت عنوان سخنرانی در جلسه دفاع از پایان‌نامه منتشر شده است، اصلا دانشجوی دانشگاه تهران نیست و پیش از این از تحصیل محروم شده است.

وی با بیان اینکه فرد نامبرده پیش از این بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران از تحصیل محروم شده است، گفت: بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران در ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، این فرد محروم از تحصیل شد.

ماجرای برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه‌ با لباس تروریست‌های پژاک در دانشگاه تهران چه بود؟

کمره‌ای با تاکید براینکه نامبرده به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱» از تحصیل محروم شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین از تاریخ تصمیم‌گیری کمیسیون موارد خاص دانشگاه به بعد، او دیگر دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شود.

مهرداد عربستانی، دانشیار گروه آموزشی انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که پیش از این استاد راهنمای لیلا حسین‌زاده بوده نیز در پاسخ به این سوال که «آیا اطلاع داشتید که ایندانشجو قانونا دیگر دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شده است؟»، گفت: «اینکه دانشجو محسوب نمی‌شود را خیر، ولی مطلع بودم در رابطه با مرخصی تحصیلی و همچنین سنوات تحصیلی خود به مشکل برخورد کرده ‌است. قرار بود که ایشان درخواستی بدهد و این امر را پیگیری کند و مدارک لازم را بیاورد تا این مشکل رفع شود. ولی اینکه ایشان به طور کلی دانشجو نیست را خیر، من چنین تلقی را نداشتم.»

عربستانی افزود: «جلسه‌ای که این فرد آن را جلسه دفاع خود معرفی کرده است، قطعا جلسه رسمی محسوب نمی‌شود. من نمی‌دانستم که او دیگر اصولا دانشجو نیست و فکر می‌کردم به مشکلی آموزشی برای ادامه تحصیل برخورد کرده‌ که قابل رفع است و خودش گفت که آن مشکلات را پیگیری و رفع می‌کنم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها