کد خبر: ۵۲۹۷۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در حالی که صادرات نفت ایران بدون برجام، سه برابر شده بود، دیروز ۶ میلیارد دلار از اموال مسدود شده کشورمان آزاد شد؛ بدون تعطیلی برنامه هسته ای، و بدون قبول دیکته های آمریکا در FATF و آژانس.

بی بی سی فارسی در این باره می نویسد: "۶ میلیارد دلار، هم پول هنگفتی است و هم، هزینه کردنش نیازی به واسطه‌ و دور زدن تحریم ندارد، بنابراین آزادی این مبلغ، ارزشی دوچندان پیدا می‌کند".

سناتورهای آمریکایی هم عصبانی هستند. لیندزی گراهام گفته: "این معامله، برای چند دهه آینده، کابوس طولانی برای منافع و امنیت ملی آمریکا خواهد بود. باید جمهوری اسلامی را به چالش می کشیدیم و روشن می کردیم که اگر آمریکایی‌ها را آزاد نکنند، تاوان سنگینی می پردازند".

طبیعی است که دوستداران وطن، از موفقیت کشورمان در آزادی اموال مسدود شده خوشحال باشند. همچنین حداقل انتظار از یک رسانه این است که خبری چنین مهم را درست پوشش بدهند.

اما برخی روزنامه ها مانند اعتماد و سازندگی، خبر را سانسور کردند و حال آن که همواره مدعی بوده اند که خواستار مذاکره و توافق هستند! از آنها بدتر، روزنامه هم میهن متعلق به کرباسچی بود که آزادی زندانیان آمریکایی را برجسته کرد، انگار که شعبه دست چندم VOA است!

با این تفاوت که خود VOA عزادار است و می گوید: "چرا دولت آمریکادر کنار تبادل زندانیان، به جمهوری اسلامی پول هم داده است؟".

چه اتفاقی می افتد که برخی محافل تا این حد به سراشیبی تند قهقرا می افتند؟!

کابوس آمریکا، قهقرای نشریات غربگرا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها