کد خبر: ۵۲۹۸۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
به گزارش پایگاه خبری 598، کیهان نوشت: ظرف 2 سال اخیر به اندازه 4 سال مدیریت اصلاح‌طلبان بر شورای شهر و شهرداری، کار در زمینه تسهیل رفت‌وآمد مردم در تهران انجام شده است.
 
این موضوع را شهرداری تهران در واکنش به منفی‌بافی‌های روزنامه سازندگی عنوان کرد و در واکنش به خلاف‌گویی‌های ارگان حزب کارگزاران تصریح کرد: «احـداث تراموا در تهران عقلانی نیست. تیم فعلی مدیریت شهری دچار بحران ارائه کارنامه مثبت شـده در نتیجه به خبر‌سازی کاذب روی آورده اسـت.» ایـن جمله را نه یکی از مدیران کاربلد دوران آبادانی شهر تهران بلکه محسن هاشمی، رئیس شـورای شــهر دوره‌ای به زبان آورده که ناکارآمدی و بی‌عملی و راکد نگه‌داشتن شهر در زمان تصدی‌گری آنها‌، صدای دوست و اعتراف دشمن را درآورده بود.
 
مروری بر عملکرد روزنامه سازندگی و سایر روزنامه‌های اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که او تنها کسی نیست که برای بلندگویی چنین هجمه‌هایی انتخاب می‌شود بلکه پیش از این نیز دیگر مدیران دوره قبل شهرداری تهران که بزرگ‌ترین دستاوردشـان نمایش رسانه‌ای سه‌شنبه‌های بدون خودرو (با دوچرخه) بود‌، بارها شهرداری تهران را به ناکارآمدی متهم کرده‌اند. 
 
یکی از توقعات شهروندان از شهردار تهران‌، توسعه حمل‌ونقل عمومی است. علیخانی‌، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل همان شورای شهری که محسن ‌هاشمی رئیس آن بوده‌، اذعان کرد: بعد از گذشت دو سال یک اتوبوس هم نتوانستند وارد کنند. از ۳۴۸۰ دستگاه اتوبوس فعالی که به دوره پنجم شورای شهر تحویل داده شـد تنها ۱۸۷۶ دستگاه اتوبوس بـه دوره فعلی تحویل داده شد اما شهردار فعلی در این مدت دوساله، نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس را با نو‌سازی و باز‌سازی به ناوگان اضافه کرد و این تعداد را به ۲۸۳۵ اتوبوس فعال رسانده است. همچنین قرارداد دوهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس‌، ۳۵ هزار موتور برقی و هزار دستگاه اتوبوس برقی در دوره فعلی مدیریت شهری منعقد شده است...
 
مترو در همین مدت کوتاه شهرداری تحت هدایت زاکانی  به ۲۷۴ کیلومتر خط و ۱۵۰ ایستگاه رسید یعنی ۱۴ کیلومتر خط و ۱۰ ایستگاه جدید اضافه شده است. همچنین امسال نزدیک به ۳۰ کیلومتر بـه طول خطوط متروی پایتخت (۲۱ کیلومتر پرند‌، ۶ کیلومتر خط ۶ و ۳ کیلومتر خط ۷ مترو) اضافه خواهد شد. تهران در روزهای آینده شـاهد افتتاح ۵ ایستگاه پرند‌، میدان کتاب‌، شهران‌، شهرزیبا و کوهسار خواهد بود و تا پایان سال مجموع افتتاح‌های مترو در سال ۱۴۰۲ به ۱۳ ایستگاه می‌رسد که در نوع خود بی‌نظیر است. در کنار اینها باید به این نکته هم اشاره کرد که در دوره قبل در کل یک رام قطار DC و ۳۹ رام قطار AC باز‌سازی شده که نشان می‌دهد‌، در همین دو سال عملکرد شهردار فعلی به اندازه چهار سال دوره‌ مدیریت شهری پنجم بوده است. از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱‌، ۲۵۱ واگن باز‌سازی شده و ۴۲ واگن هم در حال باز‌سازی است و تا خرداد سال آینده ۴۲۸ واگن باز‌سازی می‌شود‌، این در حالی است که از سال ۸۵ تا سال ۹۹ (طی ۱۵ سـال ) ۴۱۶ دستگاه واگن مترو باز‌سازی شده بود. همچنین زاکانی به تازگی عنوان کرد که پرداخت‌های قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن جدید انجام شده و به ۷۹۱ دستگاه واگن رسیده است. وی از تفاهم سخت ۱۱۳ دستگاه واگن ملی با تشکیل یک کمیسیون مشترک بین شهرداری تهران و مجموعه‌های دانش‌بنیان نیز خبر داد‌، اضافه شـدن این ۹۰۴ واگن‌، جهش اساسی را در این حوزه به همراه خواهد داشت. 
 
شهردار تهران همچنین در واکنش به تخطئه احداث تراموا تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهد که در برخی خطوط‌، احداث «تراموا» به‌جای «بی‌آرتی» مناسب‌تر است به‌گونه‌ای که می‌تواند با هزینه کمتر‌، مسـافر بیشتری را با کیفیت بهتر جابه‌جا کند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که تراموا یک‌پنجم مترو هزینه دارد و دوســـوم خدمت ارائه می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها