کد خبر: ۵۲۹۸۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۰۱ مهر ۱۴۰۲
در پایان این نامه آمده است: طرح چنین بحث‌های تجزیه‌طلبانه‌ای ذیل چتر آزادی بیان و اندیشه، در قالب مواضع رسمی و عملی، آن هم در یک محیط آموزشی منجر به تهدید امنیت ملی خواهد شد و هر گونه مماشات با این گونه تهدیدات از جمله طرفداری از تجزیه‌طلبان، به اسم حمایت از آزادی بیان و مخالفت با سرکوب اندیشه نه تنها نابخشودنی است، بلکه هیچ عقل سلیمی هم آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر ویدیویی از جلسۀ دفاع از پایان‌نامه یک دانشجو در دانشگاه تهران در یک کادر بسته منتشر شده و نوع پوشش و همچنین تمجید او از برخی مؤسسان گروهک‌ها و فرقه‌های تجزیه‌طلب منقرض‌شده، حواشی بسیاری را تاکنون ایجاد کرده است.

در پی انتشار این ویدئو در شبکه های اجتماعی تشکل های دانشجویی در مواضع مختلفی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند که در ادامه میخوانید:

طرح بحث‌های تجزیه‌طلبانه در محیط آموزشی منجر به تهدید امنیت ملی می‌شود

دفتر تحکیم وحدت در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه چگونه یک محکوم امنیتی در ساحت مقدس علم و دانش با پوشش تروریستی گروهک‌های تجزیه‌طلب حاضر شد نوشت: ناظر بر اینکه اخیرا انتشار فیلم جلسه دفاع خانم لیلا حسین‌زاده در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به آن شیوه وقیح و رادیکال تعجب همگان را برانگیخته است؛ جای تعجب دارد که چگونه یک محکوم امنیتی در ساحت مقدس علم و دانش با پوشش تروریستی گروهک‌های تجزیه‌طلب حاضر شده و به تقدیس آن‌ها پرداخته است! وی با وقاحت تمام، کلامش را با گرامیداشت نام دو خائن تجزیه‌طلب آغاز می‌کند و به اسم آزادی، تجزیه‌طلبی را تبلیغ می‌کند. در کجای جهان یک محکوم امنیتی اجازه دارد با چنین مواضعی و بدون دردسر، رسماً در دانشگاه حاضر شود؟!

دفتر تحکیم وحدت در ادامه این نامه انتقادی نوشت: از آنجا که برگزاری جلسات دفاع بدون هماهنگی با دانشکده و اساتید راهنما امکان پذیر نمی‌باشد، اهمال رئیس دانشکده و برخی از اساتید نیز مشهود است؛ لذا در وهله دوم عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اخراج تمامی اساتید خاطی و حامی دانشجو را از شما خواستاریم و در غیر اینصورت اسامی تمامی اساتید پشتیبان ایشان را افشا خواهیم کرد.

در پایان این نامه آمده است: طرح چنین بحث‌های تجزیه‌طلبانه‌ای ذیل چتر آزادی بیان و اندیشه، در قالب مواضع رسمی و عملی، آن هم در یک محیط آموزشی منجر به تهدید امنیت ملی خواهد شد و هر گونه مماشات با این گونه تهدیدات از جمله طرفداری از تجزیه‌طلبان، به اسم حمایت از آزادی بیان و مخالفت با سرکوب اندیشه نه تنها نابخشودنی است، بلکه هیچ عقل سلیمی هم آن را نمی‌پذیرد. (جزئیات بیشتر)

خواستار عدم صدور دانشنامه معتبر برای افراد تجزیه‌طلب هستیم

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه پیرامون انتشار فیلم جلسه دفاع یک غیردانشجو نوشت: پرسش این است که این فرد غیردانشجو با استناد به کدام قانون و آیین‌نامه در دانشگاه حضور پیدا کرده و در جلسه‌ای از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌است؟ کدام مقررات به یک شخص اجازه می‌دهد تا نه تنها بدون التزام به حدود اسلامی پوشش بلکه با لباس و نماد گروهک‌های چپ‌گرای تجزیه طلب که دستانشان به خون هزاران شهید ما آغشته است، در دانشگاه حضور پیدا کند؟ اساتید حاضر در جلسه به چه حقی اجازه دادند تا سخنان شنیع وی ادامه پیدا کند؟ مسئولین دانشگاه تهران و به ویژه دانشکده علوم اجتماعی چه توضیحی در این باره دارند؟

این تشکل دانشجویی در ادامه نوشت: این پدیده بار دیگر درهم‌آمیختگی جریان منحرف زن زندگی آزادی با اهداف تجزیه طلبانه ایران‌ستیزان را اثبات کرد. استمرار و ادامه حضور چنین اشخاصی با این تفکرات باطل در دانشگاه تهران، دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی ایران، جایگاه این نهاد مقدس که باید مهد علم و ایمان و عشق به ایران باشد را به جایگاه تربیت فتنه‌گران و هرج و مرج طلبان تبدیل خواهدکرد. ارائه‌ی خدمات و صرف منابع و دارائی‌های مردمی که در همه‌ تنگناها و سختی‌ها پای کار میهن اسلامی خود ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی این سرزمین دفاع کرده‌اند برای افرادی که هدفی جز خدشه دار کردن و ضربه زدن به هویت ایرانی اسلامی و مطرح نمودن اوهام خود ندارند، اتفاقی تاسف بار و تعجب آور است. باید در سطوح مختلف تصمیم‌گیری برای دانشگاه اقداماتی صورت پذیرد تا از آلوده شدن محیط آن به این افکار ضد ایرانی جلوگیری شود.

در پایان نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن محکومیت این اقدام، برخورد قاطع با این شخص، عدم صدور دانشنامه معتبر برای وی و نیز برخورد سریع و صریح با تمام افرادی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند یا در این خصوص ترک فعل نموده‌اند، چه مسئولین دانشکده و چه سایرین را خواستار است. در صورت عدم واکنش مناسب مسئولین دانشگاه، دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران این مسئله را از دیگر مراجع مربوطه پیگیری خواهند نمود. (جزئیات بیشتر)

صدور هرگونه مدرک دانشگاهی برای افراد تجزیه طلب خطایی نابخشودنی است

بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در بیانیه ای با خط قرمز دانستن تمامیت ارضی و هویت و وحدت ملی ایران صدور هرگونه مدرک دانشگاهی برای افراد تجزیه طلب در جمهوری اسلامی ایران را خطایی نابخشودنی دانست و نوشت: انتشار فیلمی از یک فرد در جلسه‌ای که از آن با عنوان جلسه دفاع پایان نامه یاد شده که وی در آن جلسه با لباس گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب حاضر شده و در حال یاد کردن از سرکرده‌ها و شعار‌های فرقه‌های آدم کش است موجب خدشه دار شدن احساسات و هویت ملی آحاد وطن دوستان و زیر سوال رفتن شان و منزلت نهاد دانشگاه شده است.

این تشکل دانشجویی نوشت: تاسف بارتر اینکه پس از مشاهده پوشش تروریست‌های پژاک و گرامی داشتن تجزیه طلبان ضدایرانی توسط فرد یاد شده به جای ترک و لغو جلسه توسط اساتید راهنما و داور این جلسه ادامه پیدا کرده است تا این فرد با تئوریزه کردن تجزیه طلبی دست به تخریب هویت ملی بزند

در پایان بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نوشت: بسیج دانشکده علوم اجتماعی همچنین با خط قرمز دانستن تمامیت ارضی و هویت و وحدت ملی ایران صدور هرگونه مدرک دانشگاهی برای افراد تجزیه طلب در جمهوری اسلامی ایران خطایی نابخشودنی دانسته و لازم میداند تا اگر مدرکی برای فرد مذکور صادر شده نسبت به ابطال آن اقدام شود. (جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها