کد خبر: ۵۲۹۹۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۴ مهر ۱۴۰۲
دادگاه ویژه پاکستان قرار بازداشت عمران خان نخست وزیر پیشین این کشور در پرونده افشای اسناد محرمانه را به مدت دو هفته دیگر تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، دادگاه ویژه پاکستان روز سه شنبه قرار بازداشت عمران خان نخست وزیر پیشین این کشور در پرونده موسوم به «پرونده سایفر» را به مدت ۲ هفته دیگر تمدید کرد و شانس آزادی زودهنگام وی را کمرنگ کرد.

پیش از این دادگاه ویژه این کشور برای عمران خان در این پرونده تا ۲۶ سپتامبر(۵ مهر) قرار بازداشت صادر کرده بود.

براساس گزارش الجزیره، طبق تحقیقات فدرال، عمران خان به همراه شاه محمود قریشی وزیر خارجه سابق متهم به انتشار محتویات یک تلگرام محرمانه فرستاده شده توسط سفیر پاکستان در ایالات متحده و استفاده از آن برای منافع سیاسی هستند.

ارتش پاکستان و دولت آمریکا اتهامات عمران خان را رد کرده‌اند.

عمران خان که رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان نیز است ماه گذشته به اتهام نقض قانون محرمانه رسمی بازداشت شده بود.

پیش از این عمران خان به اتهام فساد مالی در یک پرونده دیگر موسوم به «قادر تراست» بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده بود که با قرار وثیقه آزاد شد.

عمران خان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ با رای عدم اعتماد پارلمان این کشور از قدرت برکنار شد. روند برکناری وی از قدرت پس از آن کلید خورد عمران خان به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین دیدار و رایزنی کرد. همزمان با حضور خان در مسکو، روسیه عملیات ویژه نظامی خود علیه اوکراین را آغاز کرد.

عمران خان معتقد است نیروهای سیاسی در پاکستان بر واشنگتن تاثیر گذاشته اند تا وی را به عنوان دشمن آمریکا معرفی کنند و در نهایت این توطئه‌ها به برکناری او از قدرت منجر شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها