کد خبر: ۵۲۹۹۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۰۵ مهر ۱۴۰۲
قاضی پرونده دونالد ترامپ گفت که دادگاه مدنی ایالت نیویورک، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و کسب و کار خانوادگی او را در اعلام بیشتر از حد و غیرقانونی دارایی خالص او مقصر شناخت.

به گزارش پایگاه خبری 598، لتیشیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک سپتامبر گذشته از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و «سازمان ترامپ» شکایت کرد و گفت که او به مدت یک دهه درباره میزان دارایی خالص خود دروغ گفته بود.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، حال قاضی «آرتور انگورون» روز سه‌شنبه اعلام کرد که متوجه شده این ستاره سابق تلویزیون ارزش دارایی‌های خود را بین ۲.۲۳ میلیارد دلار تا ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر اعلام کرده تا شرایط مطلوب وام‌های بانکی، بیمه و سایر منابع مالی را تضمین کند.

طبق این حکم، عمارت لوکس مارالاگو ترامپ در فلوریدا، پنت هاوس برج ترامپ، زمین‌های گلف متعدد و ساختمان‌های اداری از جمله دارایی‌هایی بودند که او ارزش آن‌ها را بیشتر اعلام کرده بود.

قاضی پرونده از ادله دادستان کل نیویورک مبنی بر اغراق‌آمیز بودن ارزش چندین ملک حمایت و دفاع این نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را «کاملا بدون مبنای قانونی یا واقعی» دانسته و رد کرد.

این یک ضربه بزرگ برای ترامپ قبل از برگزاری روند رسمی دادگاه در روز دوشنبه آینده است. این روند دست‌کم تا دسامبر به طول می‌انجامد. وکیل ترامپ عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای تصمیم قاضی را «نقص عدالت» خواند.

در محاکمه‌ای که اکنون شش ادعای باقیمانده از شکایت جیمز را حل می‌کند، این دادستان کل به دنبال ۲۵۰ میلیون دلار جریمه و ممنوعیت تجارت ترامپ در ایالت خود است.

ترامپ علاوه بر این دعوای مدنی، با ده‌ها اتهام جنایی ناشی از دخالت ادعایی‌اش در شورش شش ژانویه در کنگره، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در حدود یک دهه پیش و ادعای نگهداری غیرقانونی از اسناد فوق سری پس از خروج از کاخ سفید روبروست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها