کد خبر: ۵۲۹۹۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مستند «پرچمدار» روایتی ناگفته از قدرت پهپادی ایران ساخته محمد شلتوکی عصر (سه‌شنبه، ۴ مهرماه) با حضور سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، مستند «پرچمدار» روایتی ناگفته از قدرت پهپادی ایران ساخته محمد شلتوکی عصر دیروز (سه‌شنبه، ۴ مهرماه) با حضور سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

در این مراسم، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جمعی از مقامات حضور داشتند.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در ابتدای این مراسم، گفت: ما متولدین دهه ۶۰ هنگامی که اسم پهپاد را می‌شنویم، فیلم مهاجر را به خاطر می‌آوریم.

وی افزود: مستند پرچمدار یک کار برگزیده است که سیر تطور پهپادی ایران از مهاجر تا به امروز را روایت کرده است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، تصریح کرد: انسان‌های تربیت‌یافته انقلاب اسلامی توانستند این قدرت را به عنوان یک مؤلفه برای جمهوری اسلامی ایران خلق کنند.

وی ادامه داد: این مستند از سال گذشته که پیشنهاد تولید آن توسط آقای شلتوکی ارائه شد، از این جهت برای ما اهمیت داشت که درباره خلق یک مؤلفه قدرت برای جمهوری اسلامی بودیم.

نادری خاطرنشان کرد: اگر شخصیت‌هایی مانند سردار حاجی‌زاده راهبری حوزه پهپادی را انجام نمی‌دادند، شاید امروز چنین قدرتی در اختیار نداشتیم.

در ادامه این برنامه، محمد شلتوکی تهیه‌کننده و کارگردان مستند پرچمدار با اشاره به روند تولید این مستند، اظهار کرد: ایده این مستند اواخر سال ۹۷ در ذهن من طراحی شد.

وی افزود: اواخر سال ۹۷ یک رزمایش پهپادی با نام الی بیت‌المقدس برگزار شد و تصاویر این رزمایش برای ما بسیار جالب بود. البته برگزاری رویدادی مانند رزمایش پهپادی برای اولین‌ بار نیز جلب توجه می‌کرد.

کارگردان مستند پرچمدار با بیان اینکه در آن زمان دشمنان ما همچون صهیونیست‌ها از قدرت پهپادی به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی نام بردند، تأکید کرد: این موضوع ما را بر آن داشت تا این قدرت را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: ما از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با حمایت و پشتیبانی دوستان خود در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کار را آغاز کردیم.

شلتوکی با اشاره به اینکه من با سابقه خود در حوزه دفاعی به عنوان یک خبرنگار دفاعی به این عرصه وارد شدم، خاطرنشان کرد: هنگامی که وارد این کار شدم با لایه‌های مختلف حوزه پهپادی مواجه شدم که موجب یک‌ انقلاب فکری در من شد.

وی افزود: ما برای تولید مستند پرچمدار در حدود ۲۵ ساعت مصاحبه با ۱۰ چهره تأثیرگذار در عرصه پهپادی داشتیم که فقط توانستیم از بخش کوچکی از آن‌ها استفاده کنیم، از این میان چهره ۴ نفر به دلیل ملاحظات امنیتی و حفاظتی بدون نمایش صورت استفاده شده است.

کارگردان و تهیه‌کننده مستند پرچمدار، گفت: از دیگر ویژگی‌های این مستند «پرچمدار»، استفاده از تصاویر آرشیوی است که برای نخستین‌ بار منتشر می‌شوند و ناظر به بسیاری از عملیات‌ و اتفاقات پهپادی شاخص در طول سال‌های اخیر به ویژه در جبهه مقاومت است.

وی بیان کرد: از دوستان و همکاران خود دعوت می‌کنم تا به سوژه‌هایی در نیروهای مسلح که در لایه‌های زیرین قرار دارند، بپردازند.

کارگردان مستند پرچمدار در پایان خاطرنشان کرد: اگر داعیه‌دار حل مشکلات هستیم باید به موضوعاتی بپردازیم که حل شده ولی تاکنون به گوش مردم نرسیده است و باید این توفیقات را به گوش مردم برسانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها