کد خبر: ۵۳۰۰۵۴
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۰۸ مهر ۱۴۰۲
طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهر‌سازی ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، همزمان با هفته دفاع مقدس، با امکانات زیربنایی و روبنایی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهر‌سازی، مهرداد بذرپاش روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح ۱۰هزار واحد مسکونی شهر پردیس، گفت: یکی از موضوعات در دستور کار در کلان پروژه مسکن مردم که در کنار طرح نهضت ملی مسکن در حال ‌پیگیری است به اتمام رسیدن باقی‌مانده‌های مسکن مهر است. ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که دولت سیزدهم تکمیل آنها را آغاز کرد، در حالی که هیچ آورده و بودجه‌ای نیز در کار نبود.

وزیر راه و شهر‌سازی با تاکید بر این‌که دولت سیزدهم متعهد است تا تمام ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه را به کار گیرد، افزود: برای برخی از متقاضیانی که بیش‌از ۱۰ سال در انتظار تحویل واحد مسکونی خود هستند در آینده نزدیک این انتظار به پایان می‌رسد.

به گفته بذرپاش، با تحویل ۱۰ هزار واحد پردیس، تحویل یک‌صدهزار مسکن مهر به پایان رسید و ۱۴۰ هزار واحد دیگر مسکن مهر باقی‌مانده نیز در دستور کار است که تا پایان همین دولت تکمیل و تحویل می‌شود.

وی آماری هم از واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای جدید ارائه کرد و گفت: در شهرهای جدید حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده که از این تعداد ۳۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد و ۱۲ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وزیر راه و شهر‌سازی ادامه داد: تعدادی از واحدهای مسکونی هم در حال آماده‌‌سازی بودند که مشکلاتی با تعاونی‌ها داشتند و قرارداد مناسبی منعقد نشد، به همین دلیل پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شد اما تکمیل و رفع مشکلات آنها در برنامه است. وی توضیح داد: هم‌اکنون بیش‌از یک میلیون و ۷۵۹ هزار مسکن نهضت ملی در دستور کار قرار دارد که این رقم در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس هم در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس با اعلام این‌که ساخت این واحدها از سال 90 آغاز شده بود، افزود: متقاضیان 10 سال است که اقساط تسهیلات آن را پرداخت می‌کنند! هفت هزار واحد دیگر نیز تا پایان مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود. برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیاز است تا از منابع صندوق ملی مسکن به پروژه‌ها تزریق شود تا تمامی واحدها در زمان مقرر به اتمام برسد.

کاهش ۳/۳ درصدی قیمت مسکن در پایتخت
بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، رشد بخش ساختمان در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ معادل منفی یک و 9 دهم، در شش ماهه اول ۱۴۰۱ معادل منفی شش دهم، در ۹ ماهه ۱۴۰۱ معادل منفی یک و هشت دهم و در سال ۱۴۰۱معادل منفی دو و سه دهم ثبت شده است. این آمار در سه ماهه نخست امسال به مثبت چهار و هفت دهم رسیده است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در ۱۸ روز شهریورماه در مقایسه با ۱۹ روز ماه قبل در مناطق شهری تهران سه و سه دهم درصد کاهش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است که تغییرات قیمت مسکن در برخی از مناطق همچون منطقه چهار معادل ۱۸ درصد، منطقه هفت معادل هفت و هشت دهم درصد، منطقه ۱۱ معادل 12 و 9 دهم درصد، منطقه ۱۲معادل پنج و هفت دهم درصد، منطقه ۱۴ معادل چهار دهم درصد، منطقه ۱۵معادل هفت و دو دهم درصد و منطقه ۱۷ معادل یک و سه دهم درصد افزایش بوده است.

با این‌حال، دولت سیزدهم هدف‌گذاری کرده تا قیمت مسکن و اجاره مسکن در ماه‌های آتی روند کاهشی داشته باشند.

نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود
روز گذشته هم وزیر راه و شهر‌سازی با تاکید بر این‌که نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن است که در اجرای این سیاست بخش عمده‌ای از ارکان دولت همچون وزارت راه و شهر‌سازی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت مشارکت حداکثری خواهند داشت.

به گفته بذرپاش، در تفاهمی که بین وزارت صمت و وزارت راه و شهر‌سازی انجام شده، مقرر است تا مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار گیرد تا بتوان بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کرد.

وی گفت: دولت سیزهم با مکانیزم‌هایی تلاش کرده است تا فاصله قیمت تمام شده مسکن و قدرت خرید مردم را کاهش دهد. رئیس‌جمهور اخیرا در دوازدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن تاکید کرد که بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن و ساخت و تولید مسکن همکاری خود را تقویت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها