کد خبر: ۵۳۰۰۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۸ مهر ۱۴۰۲
از درخشش بانوان تا تاریخ‌سازی ژیمناستیک و پینگ‌پنگ؛
ورزشکارن ما تا به امروز و در طول برگزاری بازی‌های آسیایی ‌هانگژو با رفتار حرفه‌ای خود به تمام نقشه‌های شوم دشمنان پشت کرده و تلاش داشته‌اند وظیفه‌ای که به آنها محول شده را به درستی انجام دهند که نمونه آخرش حرکت زیبای مهدی الفتی پس از کسب مدال نقره ژیمناستیک بود که روی پرچم زیبای کشورمان سجده شکر به‌جا آورد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در ششمین روز از بازی‌های آسیایی ‌هانگژو یکی از مرغوب‌ترین مدال‌های کاروان ایران در ژیمناستیک به دست آمد؛ در این رقابت‌ها مهدی الفتی ژیمناست ارزنده کشورمان توانست در رقابت با رقبای سرسختش در فینال پرش خرک بازی‌هایی آسیایی ‌هانگژو با عملکردی عالی موفق به کسب مدال نقره بازی‌هایی آسیایی ‌هانگژو شود. الفتی در پرش خرک با کسب امتیاز ۱۴.۷۸۳ توانست مدال نقره بازی‌های آسیایی ‌هانگژو را کسب کند. این مدال اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی بود. ژیمناست ژاپنی با کسب امتیاز ۱۵.۰۱۶ عنوان نخست را به دست آورد.

مهدی الفتی بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی گفت: بعد از چند سال که نمایندگان ایران نتوانستند مدال بگیرند من توانستم این کار را انجام دهم و از این حیث خیلی خوشحالم. وی که پس از کسب مدال نقره خوشحالی خود را با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران نشان داد، در مورد این حرکت ارزشمند خود گفت: همیشه زنگ تفریح دیگر کشورها بودیم اما توانستم با پرچم کشورم ثابت کنم که می‌توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.

خیرخواه: نقره الفتی شگفتی ۸۰ سال اخیر بود
محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان پس از کسب مدال نقره مهدی الفتی در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی ‌هانگژو بیان کرد: الفتی با قدرت تمام این مدال ارزشمند را پس از ۸۰ سال و برای اولین‌بار در تاریخ ژیمناستیک کشورمان به دست آورد تا شگفتی‌ساز شویم. ما می‌توانستیم یک مدال دیگر هم توسط کهنی کسب کنیم که متأسفانه روی یک لغزش به فینال نرسید و اگر فینالیست می‌شد قطعاً روی سکو می‌رفت.

وی افزود: پیش‌بینی کرده بودم که ۲ مدال، یکی در دارحلقه و دیگری در پرش خرک را کسب می‌کنیم که مهدی توانست در پرش خرک نایب‌قهرمان شود.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره وضعیت نابسامان فدراسیون ژیمناستیک پیش از بازی‌های آسیایی گفت: می‌دانید که پیش از رقابت‌ها چه جوّ بدی به‌دلیل عدم صدور لایسنس‌ها حاکم بود اما توانستیم بچه‌ها را آماده مسابقات کنیم و با این شرایط به ‌هانگژو آمدیم. خسرونژاد به مقام هفتم قهرمان قهرمانان رسید و سایر نفرات هم نظیر حمیدی و کهنی عملکرد خوبی داشتند. افسوس می‌خورم که کهنی به فینال بازی‌های آسیایی نرسید.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره کسب سهمیه المپیک بیان کرد: می‌توانیم سهمیه بگیریم و حتی می‌توانیم در المپیک مدال داشته باشیم. مدال نقره الفتی را به مردم ایران تقدیم می‌کنم.

هاشمی: این مدال برای ورزش ارزشمند است
دکتر سیدمناف ‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به این بازی‌ها نیز پس از نقره ارزشمند الفتی گفت: با توجه به امکانات و شرایطی که ژیمناستیک طی یکی، دو سال اخیر داشت و برخی مسائل پیش آمده در آن، مانع نشد که کمیته ملی المپیک آن را فراموش کند و تا آخرین لحظات پیگیر مسائل این تیم بودیم، لذا با جسارتی که کمیته در اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی نشان داد کسب این مدال باارزش نشان می‌دهد در تصمیم خود اشتباه نکردیم.

وی گفت: کسب نشان نقره ژیمناستیک را به آقای مهدی الفتی، خانواده ژیمناستیک و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم چراکه این موفقیت نشان می‌دهد اگر امکانات این رشته را افزایش داده و به‌روز کنیم و از برخی حواشی دوری گزینیم، بدون تردید ژیمناستیک هم می‌تواند به‌عنوان یک رشته مدال‌آور کنار دیگر رشته‌های ورزشی خودنمایی کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کسب مدال نقره در رشته ژیمناستیک بعد از 70 سال از آغاز بازی‌های آسیایی، یک مدال باارزش و تاریخ‌ساز برای این رشته المپیکی و حتی ورزش کشور خواهد بود.

الفتی تاریخ ژیمناستیک را از نو نوشت
برای ورزش ما که هیچ‌گاه در ژیمناستیک محلی از اعراب در بازی‌های آسیایی نبود، حضور مهدی الفتی در فینال پرش از خرک به تنهایی یک دستاورد بزرگ بود. در شرایطی که در دیگر اسباب باز هم ژیمناست‌های ما ناکام بودند و در رقابت‌های ۶ اسباب مقام نوبرانه هفتمی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد، اینکه الفتی به فینال برسد به تنهایی یک دستاورد بزرگ به‌شمار می‌رفت.

نمایش حرفه‌ای ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی؛ رؤیای دشمنان وارونه تعبیر شد!

به‌ویژه اینکه ژیمناستیک نابسامان‌ترین فدراسیون ایران در ۲ سال اخیر محسوب می‌شد و به‌واسطه جنگ مدیریتی تا یک‌قدمی تعلیق پیش رفت. فدراسیونی که در سال ۱۴۰۲ هیچ اعزامی نداشت و به‌واسطه مشکل ایمیل نتوانست ژیمناست‌های خود را به هیچ تورنمنتی اعزام کند.

در ادامه کار تا جایی گره خورد که لایسنس ورزشکاران نیز تایید نشد و ژیمناست‌ها هفته‌ها در برزخ اعزام یا عدم اعزام به‌ هانگژو بودند و درنهایت با رایزنی کمیته ملی المپیک این مشکل در دقیقه ۹۰ حل شد. با این سناریو عجیب و غریب بدیهی بود که نباید هیچ انتظاری از ژیمناست‌ها نداشته باشیم اما الفتی غیرممکن را ممکن کرد. او در یک رقابت نفسگیر در فینال پرش خرک به‌عنوان نفر نخست روی استیج آمد و با همان پرش اول نشان داد، آمده تا دست پر بازگردد. او در رقابت با ژیمناست‌های مدعی ژاپن، هنگ‌کنگ، تایپه و... در همان پرش نخست صدرنشین گروه شد و تا پایان مسابقه فینال فقط یک پله پایین آمد. وقتی ژیمناست ژاپنی با یک پرش فوق‌العاده به سقف چسبید و طلا گرفت تا الفتی به نقره بسنده کند. نقره‌ای که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موفقیت ما در ژیمناستیک در تاریخ بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود؛ نقره‌ای پس از هفت دهه.

تعبیر وارونه یک رویا
نقره تاریخی ژیمناستیک، برنز ارزشمند پینگ‌پنگ بعد از 65 سال، درخشش بانوان ورزش ایران با کسب مدال تاریخی فرانک پرتوآذر در رقابت دوچرخه‌سواری کوهستان زنان، نمایش خوب ووشوکاران، سومین قهرمانی متوالی والیبال، رقص پرچم مقدس کشورمان بر فراز دستان ورزشکاران، طنین‌انداز شدن سرود ایرانِ عزیز در سالن‌های ورزشی و... همه و همه نشان از آن دارد که ورزشکاران ایران به‌عنوان نمایندگان این مملکت وظیفه‌ای که به آنها محول شده را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند.

الان و در کوران مسابقات شاید فراموش کرده باشیم که تا همین چند هفته قبل دشمنان این آب و خاک تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند که کاروان ایران به بهانه سالگرد اغتشاشات سال 1401 به بازی‌های آسیایی‌ هانگژو اعزام نشود و بعد از آن پروژه تعلیق ورزش را کلید بزنند. زمانی که تیر دشمنان به سنگ خورد و کاروان ایران با نام شهید عزیز محسن حججی به ‌هانگژو اعزام شد آنها پلن یا برنامه دوم خود را که همان حاشیه‌‌سازی برای کاروان و دور کردن ذهن ورزشکاران و مربیان از مسابقات بود، آغاز کردند که در اینجا هم شکستی سنگین از شکست قبلی متحمل شدند تا رویای‌شان وارونه تعبیر شود!

ورزشکارن ما تا به امروز و در طول برگزاری بازی‌های آسیایی‌ هانگژو با رفتار حرفه‌ای خود به تمام نقشه‌های شوم دشمنان پشت کرده و تلاش داشته‌اند وظیفه‌ای که به آنها محول شده را به درستی انجام دهند که نمونه آخرش حرکت زیبای مهدی الفتی پس از کسب مدال نقره ژیمناستیک بود که روی پرچم زیبای کشورمان سجده شکر به‌جا آورد.

ان‌شاءالله در روزهای باقیمانده نیز شرایط برای کاروان ورزشی ایران به همین منوال پیش برود و تیم اعزامی با دست پر به میهن عزیزمان بازگردد.

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها