کد خبر: ۵۳۰۱۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۹ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری دومین آیین مهر سینمای ایران در قم به منظور تجلیل از فعالان و پیشکسوتان سینمایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، امیر علی عموزاده در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران با اشاره به دومین سال برگزاری جشن مهر سینمای ایران در قم، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر، نگاه پایتخت‌محوری نیست و بر این اساس، دولت تلاش کرده نگاه عمیق‌تر و معناگرانه‌تر به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد و بیش از گذشته، توجه خود را به ظرفیت‌های استانی معطوف کرده است.

وی تصریح کرد: توجه به پویایی ظرفیت‌های استانی، تمرکز بر استعدادهای شهرستان‌ها و تمرکززدایی از پایتخت یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر بوده و بر این اساس، رویداد «مهر سینمای ایران» از سال گذشته کلید خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سال گذشته آیین مهر سینمای ایران در استان قم با استقبال خوب فیلمسازان و سینماگران برگزار شد و از نگاه مسئولان سازمان سینمایی، قم یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین مراسم‌ها را در میان استان‌ها داشت.

عموزاده با بیان اینکه خوشبختانه تداوم برگزاری آیین مهر سینمای ایران در دستور کار مسئولان سازمان سینمایی قرار داشت، تصریح کرد: امسال نیز این جشن سینمایی برای دومین دوره با رویکرد تقدیر از فعالان سینما و پیشکسوتان در استان قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته محصول تلاش فیلمسازان استان طی چهار دهه ارزیابی شد اما امسال آثار تولید شده و دارای کسب عنوان در جشنواره‌های سینمایی در بازه زمانی یک ساله از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ مورد بررسی هیئت انتخاب قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این رویداد هنری دیده شدن و معرفی هنرمندان در همه حوزه‌های سینماست، گفت: هیئت انتخاب مهر سینما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پرداختند و منتخبان بخش‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، گریم، صدابرداری و صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلمبرداری و تهیه‌کنندگی در دومین آیین مهر سینمای ایران تجلیل می‌شوند.

عموزاده افزود: همچنین در این مراسم، از فیلمسازان پیشکسوت و سینماگران ایثارگر استان نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با دعوت از سینماگران و هنرمندان برای حضور در دومین آیین مهر سینمای ایران در قم، گفت: این مراسم عصر روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه همزمان با ایام ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) با حضور مسئولان سازمان سینمایی در تالار فرهنگ و هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها