کد خبر: ۵۳۰۱۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۹ مهر ۱۴۰۲
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن از عرضه تخم مرغ درب واحدهای تولیدی با قیمت مصوب سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون تخم مرغ در بازار مصرف با قیمت شانه ای ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تولیدکنندگان برای ادامه تولید همچنان در انتظار اعلام نرخ جدید مصوب تخم مرغ هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ و شرایط تولیدکنندگان افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی به طور میانگین بین ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان است و با نرخ کیلویی ۵۶ هزار تومان به فروش می رسد.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید از ابتدای سال تاکنون، تولیدکنندگان با نوسان قیمت‌ها متضرر هستند، بنابراین اکنون در انتظار اعلام نرخ جدید مصوب تخم مرغ هستند تا با اصلاح قیمت‌ها بتوانند به تولید ادامه دهند.

وی با بیان اینکه برای برخی واحدهای خُرد ادامه امکان تولید با قیمت‌های سال گذشته وجود ندارد، تصریح‌کرد: با وجود هزینه‌های بالای تولید، قیمت پیشنهادی برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارائه شده، اما هنوز دولت نرخ جدید را اعلام نکرده است.

کاشانی اضافه‌کرد: البته در بازار قیمت تخم مرغ فله ای دو کیلوگرمی ۱۱۲ هزار تومان و تخم مرغ دو کیلوگرمی شیرین‌پک ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شود. البته تخم مرغ در فروشگاه های زنجیره ای ۹۹ هزار تومان به فروش می رسد.

وی ادامه‌داد: طبق آمارها روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن نیاز مصرف تخم مرغ تهران است که افزون بر ۲۲۰ تن یعنی ۵۵ درصد این نیاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و در هفته‌ های اخیر قیمت این فروشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت مصوب بوده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: البته برخی سوپرمارکت ها بر این باورند که توزیع تخم مرغ با این قیمت ها برایشان صرفه اقتصادی ندارد و باید قیمت ها افزایش یابد و گاهی اوقات با نرخ های بالاتری این محصول را به دست مصرف کنندگان می رسانند.

ایران دومین تولیدکننده تخم‌مرغ ارزان در جهان

کاشانی افزود: در حال حاضر ایران در بین ۱۶۰ کشور جهان پس از هند ارزان ترین تخم مرغ را تولید می کند و قیمت تخم مرغ در ایران بالا نیست، بلکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

این مقام صنفی از کمبود نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا در سامانه بازارگاه خبر داد و گفت: به دلیل کمبود کنجاله سویا در کشور، قیمت هر کیلوگرم از این محصول در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون هنوز کنجاله سویا در این سامانه بارگذاری نشده و ادامه این روند برای واحدهای تولیدی مشکل‌ساز شده است.

کاشانی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته مجوزی برای صادرات تخم مرغ به کشورهای هدف صادر نشده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بین ۸۵ تا ۸۹ هزار تن تخم مرغ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای عراق، افغانستان، عمان، قطر، کویت و بحرین صادر شده است و اکنون صادراتی انجام نمی‌گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها