کد خبر: ۵۳۰۱۵۳
زمان انتشار: ۰۸:۰۳     ۱۲ مهر ۱۴۰۲
وزیر اقتصاد:
در سند تحول نظام بانکداری، به سمت حذف بانکداری ربوی حرکت نموده و جهت‌دهی به سمت تجلی بانکداری اسلامی صورت‌گرفته، حذف جریمه‌های دیرکرد نیز در این راستا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از حوزه، سید احسان خاندوزی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان اقتصاد کشور در کنار مسائل نظری برای آشناسازی با مسائل سیاست‌گذاری‌های فضای اقتصادی کشور و محتوای اقتصاد اسلامی را در طرح‌های اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

وی بر لزوم توجه به مسائل حوزه حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های کشور تصریح و گزارشی از مسائل کلان اقتصادی کشور ارائه نمود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر اهمیت اجرایی‌سازی توافقات وزارت اقتصاد با سازمان‌های اقتصادی کشور تأکید نمود و با بیان این که همگرایی تیم اقتصادی کشور در سطوح کلان به همبستگی پایداری رسیده است اظهار دشت: اکنون شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور هستیم.

وی در ادامه با بیان این که در لایه اقتصاد و دارایی تلاش نموده‌ایم تا پروژه‌های تحولی هدف‌مندی را به‌منظور ایجاد تحرک‌های اقتصادی زمینه‌سازی نماییم، تصریح کرد: هوشمندسازی فرایندهای مالیاتی در عین افزایش کارایی، کاهش فساد در این حوزه مواجه بوده، سامانه‌های هوشمند مالیاتی ما را به این سمت رهنمون ساخته که مودیان مالیاتی در حوزه مشاغل آزاد، به‌اندازه کل مودیانی خواهد بود که در تمام دولت‌های پیشین شناسایی شده است.

خاندوزی به تحقق ۹۷ درصدی برنامه هفتم توسعه کشور در امور مالیاتی اشاره نمود و ابراز داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و عبور از تکیه بر درآمدهای نفتی هستیم.

شناسنامه‌دار کردن و ثبت دارایی‌های دولت، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر اقتصاد بدان اشاره و بر اهمیت مولدسازی سرمایه‌های دولتی در کشور تصریح نمود و اذعان داشت: ترسیم سامانه هوشمند ثبت و رصد دارایی‌های سرمایه‌ای دولت از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای همیاری با پیمانکاران کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی گزارشی از سامانه مجوزهای کسب‌وکار و حساب واحد خزانه کشور ارائه نمود و یادآور شد: در سند تحول نظام بانکداری، به سمت حذف بانکداری ربوی حرکت نموده و جهت‌دهی به سمت تجلی بانکداری اسلامی صورت‌گرفته، حذف جریمه‌های دیرکرد نیز در این راستا بوده است.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمه و حمایت‌های بیمه از حوادث غیرمترقبه پرداخت و اظهار داشت: عملیاتی‌سازی قانون بیمه حوادث غیرمترقبه کشور و مشارکت شرکت‌های بیمه در آن از دیگر رویکردهایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر سبحانیا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در ادامه این دیدار گزارشی از آخرین طرح‌ها و رویکردهای سازمان امور مالیاتی در راستای استقرار عدالت در کشور و اوضاع مالیاتی استان قم ارائه نمود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها