کد خبر: ۵۳۰۱۵۴
زمان انتشار: ۰۸:۰۴     ۱۲ مهر ۱۴۰۲
با رأی قانونگذاران آمریکایی، «کوین مک‌کارتی» از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا برکنار شده و «پاتریک مک‌هنری»‌ به عنوان رئیس موقت این مجلس انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه در راستای طرح رسمی یک نماینده جمهوری‌خواه برای برکناری «کوین مک‌کارتی» رئیس این نهاد قانونگذار، به رأ‌ی‌گیری در این‌باره پرداختند.

بعد از برگزاری رأی‌گیری، با رأی قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا مک‌کارتی رئیس جمهوری‌خواه این مجلس از سمت خود برکنار شد؛ این اولین بار در تاریخ این کشور است که یک رئیس مجلس نمایندگان از این سمت برکنار می‌شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف، مک‌کارتی را از سمت ریاست این مجلس کنار گذاشتند تا لقب کوتاهترین زمان حضور در این سمت (۲۶۹ روز) از سال ۱۸۷۶ به او تعلق بگیرد.

در ادامه «پاتریک مک‌هنری»، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای شمالی به‌عنوان رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روز گذشته بود که «مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای برای برکناری «کوین مک‌کارتی» از سمت ریاست این مجلس ارائه کرد. (جزئیات بیشتر)

گاتز ماه‌هاست تهدید می‌کند که از یک رویه قانونی در مجلس نمایندگان آمریکا - به نام پیشنهاد تخلیه - برای برکناری مک‌کارتی از ریاست این نهاد قانونگذاری استفاده می‌کند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها