کد خبر: ۵۳۰۱۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۳ مهر ۱۴۰۲
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره منقضی شدن تحریم موشکی ایران در آینده نزدیک تاکید کرد که واشنگتن به استفاده از ابزارهای تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر و اینکه آیا واشنگتن قصد تمدید این تحریم‌ها را دارد، گفت: ما همچنان ابزارهای لازم را برای هدف قرار دادن گسترش فناوری‌های موشکی و پهپادها در اختیار داریم تا آنها را پاسخگو بدانیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل در ادامه تاکید کرد: بدیهی است که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل تنها ابزاری نیست که ما در اختیار داریم. ما ابزارهای دیگر مانند تحریم‌ها، کنترل صادراتی و ارتباطات دوجانبه و چند جانبه را داریم و به استفاده از ابزارهای تحریمی خود برای پاسخگو کردن ایران ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، پیش از این سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان تروئیکای اروپایی برخلاف تعهدات خود ذیل برجام اعلام کردند که تحریم‌های موشک‌های بالستیک ایران را که مطابق با یکی از بندهای غروب در برجام و براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اواسط اکتبر منقضی می‌شود، لغو نخواهند کرد.

 ایران در واکنش به این اقدام تروئیکای اروپا اخیراً به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که انتصاب چند نفر از بازرسان آژانس را که برای راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای تحت پادمان‌های NPT تعیین شده بودند، لغو می‌کند.

ناصر  کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این درباره این تصمیم ایران گفت: اقدام اخیر ایران براساس حقوق حاکمیتی ذکره شده در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس ( INFCIRC ۲۱۴) صورت گرفته است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشورهای غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها