کد خبر: ۵۳۰۱۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۱۳ مهر ۱۴۰۲
همزمان با هفته وقف، همایش بزرگ یاوران وقف در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شهر قم برگزار شد.

به گزارش ۵۹۸ به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در این هماش جمعی از مدیران و مسئولان اوقاف، مسئولان شهری و استانی و اساتید حوزوی و همچنین واقفان و خیرین استان حضور داشتند.

پخش بخش‌هایی از سخنان مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با مسئولین و مدیران اوقاف و امور خیریه، شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی از شاعران آیینی کشورمان و تقدیر از دست اندرکاران موکب امامزادگان قم در شهر سامرا و شهر قم که طی ایام اربعین برپا شدند، از جمله بخش‌های همایش بود.

در بخشی دیگر از همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بود؛ او با بیان اینکه در بین همه صدقات، خیرات و مبرات، هیچ امری به پای وقف نمی‌رسد گفت: همه آن اعمال نیک یک متربه اتفاق می‌افتند و عامل آن اجر می‌برد ولی وقف است که الی الابد ادامه دارد و پرونده واقف بسته نخواهد شد.

اسکندری ادامه داد: اگر کسی بتواند وقف کند و این کار را انجام ندهد، قطعا دچار خسران و زیان شده است.

وی با اشاره به ظلم فراوانی که رضاخان و محمدرضا شاه به مسئله وقف داشتند گفت: انقلاب اسلامی به داد وقف رسید ولی آن رسوبات منفی همچنان وجود دارند و نیاز به کار فرهنگی برای زدودن آنها کاملا احساس می‌شود.

پس از آن، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی سخنرانی کرد.

او با بیان اینکه وقف عملی عبادی محسوب می‌شود گفت: وقف صدقه‌ای جاریه برای واقف است و تا زمانی که باقی باشد، ثواب و اجر برای او در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر اصل وقف کردن است که جزو مستحبات موکد در فقه شیعه محسوب می‌شود.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: در آیات و روایات نیامده که واقف باید مسلمان باشد یا اینکه وقف بر مسلمان شود، حتی مسلمان می‌تواند اموالی را برای کافر وقف کند زیرا هدف اصلی از وقف، تقویت حس انسان‌دوستی و خدمت به بشریت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها