کد خبر: ۵۳۰۲۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۵ مهر ۱۴۰۲
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با طراحی درست روابط اقتصادی و پیوستن جمهوری اسلامی به پیمان‌های شانگهای و بریکس و سلسله اقدامات این دو سال، زمینه خروج کشور از انزوا که توسط آمریکا رقم خورده بود، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد دهقان صبح امروز ۱۵ مهر ماه، در همایش اسطوره‌های مقاومت و تجلیل از زنان ایثارگر که در هتل ثامن طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: جلسات این چنینی که با حضور خواهران برگزار می‌شود، نمادی از شکست تفکر غربی است که سال ها القا می‌کرد اگر زن بخواهد خانه‌نشین نباشد، باید فرهنگ غربی داشته باشد و دوگانه‌ای ایجاد کردند که زن یا عقب‌افتاده و خانه‌نشین است یا اگر می‌خواهد پیشرفت کند، باید خود را برهنه کند و بیرون بیاید. امام با این فرهنگ مبارزه و رهبری نیز به زیبایی الگوی سوم زن را تبیین کردند. بر اساس این الگو، خانه‌داری امری مقدس و متفاوت با خانه‌نشینی است‌ و می‌تواند با فعالیت اجتماعی همراه باشد؛ این را امام و رهبری برای دنیا تبیین کردند. 

وی با بیان اینکه زنان ایرانی در ۴۴ سال گذشته در میدان‌های مختلف ‌کشور با حجاب و عفت ظاهر شده‌اند، افزود: امام زنان را به میدان مبارزه با شاه دعوت کرد و اگر این بخش از جامعه به خیابان‌ها نمی‌آمدند، پیروزی بسیار سخت‌تر می‌شد. از آغاز انقلاب زنان همراه با مردان در میدان بودند و باید یاد شیرزنانی که در دفاع مقدس مشارکت کردند را گرامی بداریم‌ و افتخار کنیم که امروز زنان جامعه ما در میادین مختلف حضور دارند و راه سوم را به جهان نشان داده‌اند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه خدا را شاکریم شهرستان طرقبه شاندیز در عرصه زنان جهادگر هم یک الگو بود، عنوان کرد: امروز اگر شهدا زنده بودند، همین کارهای شما را انجام‌ می‌دادند. برگزاری چنین جلساتی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، جهاد است. امروز یکی از مهمترین وظایف پیروان شهدا، جهاد تبیین است؛ چراکه دشمن جنگ ترکیبی را علیه ما ایجاد کرده است. وقتی دشمن نتوانست در میدان جنگ نظامی ما را از پا بیندازد، ترکیبی از جنگ‌های مختلف را علیه ما طراحی کرد که مهمترین آنها ناامیدسازی مردم و بی‌تفاوت کردن جامعه و حتی متدینین و انقلابیون است. 

دهقان با بیان اینکه امروز جنگ در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با تمام قوت علیه ما اعمال می‌شود، اضافه کرد: در برابر جنگ ترکیبی هر مجموعه ای وظیفه‌ای دارد. وظیفه مسئولین کشور، مقابله با جنگ اقتصادی و برطرف کردن فشارهای اقتصادی علیه ملت است. در سه سال آخر دولت گذشته، ما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بودیم و طوری بود که با غرب رابطه‌ای نداشتیم و روابط ما با شرق نیز به هم خورده بود.

وی با بیان اینکه شاید در ۴۴ سال گذشته هیچ گاه به آن اندازه در انزوا قرار نداشتیم ، گفت: در آن برهه نه با همسایگان و نه با کشورهای قدرتمند منطقه هیچ ارتباطی نداشتیم. دوستان به این امید بودند که روابط با غرب را درست کنند، اما روابط ما نه با غرب درست شد و نه با شرق و به یک باره با افزایش نرخ ارز، مردم ۱۰ برابر فقیرتر شدند. کشور درآمدی نداشت، نفت قابل فروش نبود و کشور با استقراض اداره می‌شد. اگر برای آن فشار اقتصادی تمهیدی اندیشیده نمی‌شد، خطر فروپاشی نظام هم وجود داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: با تشکیل دولت سیزدهم، آن فضا و انزوا شکسته و روابط با همسایگان ترمیم شد. با طراحی درست روابط اقتصادی و پیوستن جمهوری اسلامی به پیمان‌های شانگهای و بریکس و سلسله اقدامات این دو سال، زمینه انزوای آمریکا فراهم شد. امروز آمریکا برای اینکه با برخی کشورهای منطقه رابطه داشته باشد، باید با آنها جلسه بگذارد، تقاضا کند و نهایتا در بسیاری از موارد جواب منفی دریافت می‌کند، در حالی‌که قبلا با یک تلفن تمام این کشورها در اختیار آمریکا بودند. آن انزوا علیه ما، امروز علیه آمریکا شکل گرفته و ما از آن تنگنای سخت اقتصادی خارج شدیم و صادرات ما افزایش یافته است.

دهقان با بیان اینکه در طی دهه ۹۰ رشد اقتصادی ما صفر  و زیر صفر، اقتصاد تعطیل و نرخ سرمایه‌گذاری در کشور منفی ۳ بود، گفت: در دولت سیزدهم این فضا شکسته شد. رهبری نیز فرمودند "من از تمام دولت‌ها حمایت می‌کردم اما از این دولت به خاطر فعالیت‌های اقتصادی‌اش تمجید می‌کنم." البته که ایشان بر روی تبیین این پیشرفت‌ها و همچنین کاهش تورم تاکید کردند.

وی با بیان اینکه دولت امسال برنامه کامل و جامعی را برای کاهش تورم طراحی کرده است، افزود: دولت تلاش دارد با اصلاح نظام بانکی، حل مشکل مسکن و انجام اقداماتی در راستای بهبود معیشت، تورم را کاهش دهد تا دیگر دستاوردهای دولت هم بهتر از گذشته دیده شود. 

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت تمام مردم در انتخابات، بیان کرد: حتما دشمن در تلاش است انتخابات را تضعیف کند و در این راستا در پی ناامید کردن مردم است. با حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای، انزوای آمریکا در منطقه تقویت می‌شود و الگوی نظام‌ جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان گسترش می‌یابد. لذا باید مراقب بود و با کسانی که مردم را از شرکت در انتخابات ناامید می‌کنند، گفت‌وگو کرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها