کد خبر: ۵۳۰۲۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تحولات امروز شكست بى‌سابقه ديوار امنيتى و اطلاعاتى اسرائيل است. تصاوير سوررئالى كه از فرود آمدن نيروهاى حماس با گلايدر از هوا در شهرك‌هاى نزديك مرز غزه و همزمان ورود زمينيشان با موتور سيكلت‌ها به اين مناطق، عملياتى نيست كه ظرف یک شب يا حتى در يكى دو هفته طرح‌ريزى شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از کیهان، در حالی که عضو تیم گرداننده روزنامه هم‌میهن در واکنش به عملیات رعد‌آسای مقاومت فلسطین، اقدام به قدرتمندنمایی اسرائیل کرده بود، خبرنگار متواری اصلاح‌طلب در وبسایت بی‌بی‌سی تصریح کرد دیوار امنیتی اسرائیل دچار شکست بی‌سابقه شده است.

 احمد زیدآبادی تحلیلگر روزنامه هم‌میهن نوشت: «اسرائیل و فلسطین! باز هم جنگ! باز هم تلفات انسانی و مالی! باز هم ادامۀ چرخۀ خشونت! آخرش هم آتش‌بسی شکننده با تغییراتی جزئی بر روی زمین! به زعم من، فلسطینی‌ها با جنگ و عملیات مسلحانه به حق‌شان دست نمی‌یابند و شرایط را برای خودشان از جهاتی وخیم‌تر می‌کنند.


راه درست، مبارزۀ مدنی برای فلسطینی‌ها و تن دادن به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای اسرائیل است. فعلاً راهی جز این برای رهایی هر دو طرف، یکی از قید ستم و دیگری از قید ستمکاری دیده نمی‌شود».

او همچنین نوشت: «آتشفشانی در آستانۀ فوران است. خدا کند عملیات حماس در داخل اسرائیل آغاز باز شدن جعبۀ پاندورای جنگ فراگیر در خاورمیانه نباشد. وضع منطقه خطرناک است مانند آتشفشانی که اگر با تمام قدرتش فوران کند، زندگی بسیاری از ساکنان خاورمیانه را خواهد سوخت. احتمال خاموش شدن این آتشفشان فعال هم می‌رود. ببینیم دنیا چه خواهد کرد و ما چه خواهیم شد!».

این نوشته در حالی منتشر شده منطق مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی و به امید سازمان ملل نشستن، صرفا موجب توسعه ‌اشغالگری صهیونیست‌ها در دهه‌های گذشته شد.

در همین حال، نفیسه کوهنورد، همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند، در وبسایت این شبکه و در تحلیلی با عنوان «شکست بی‌سابقه دیوار امنیتی اسرائیل» نوشت: تحولات امروز شكست بى‌سابقه ديوار امنيتى و اطلاعاتى اسرائيل است. تصاوير سوررئالى كه از فرود آمدن نيروهاى حماس با گلايدر از هوا در شهرك‌هاى نزديك مرز غزه و همزمان ورود زمينيشان با موتور سيكلت‌ها به اين مناطق، عملياتى نيست كه ظرف یک شب يا حتى در يكى دو هفته طرح‌ريزى شده باشد. همه اينها اين سؤال را پيش مى‌آورد كه چطور چنين عمليات گسترده‌اى، از ديد سرويس استخباراتى اسرائيل دور مانده است؟

دستگاه‌هاى اطلاعاتى اسرائيل در منطقه و جهان به عنوان يكى از زبده‌ترين و پيشرفته‌ترين سرويس‌هاى جاسوسى شناخته مى‌شوند، با صدها عمليات حساس و پيچيده موفق در كارنامه‌شان. از ترور رهبران حماس تحت شديدترين تمهيدات امنيتى تا ترور دانشمندان هسته‌اى ايرانى در تهران. با همه اينها، شهرک‌نشين‌هاى اسرائيلى نزديك مرز غزه، امروز صبح را نه فقط با باران راكت‌هاى حماس كه با جولان دادن شبه‌نظاميان اين گروه درست جلوى در خانه‌هايشان شروع كردند.

ارتش اسرائيل مى‌گويد عمليات «شمشيرهاى فولادين» را در پاسخ به اين حمله حماس آغاز كرده و می‌شود انتظار داشت كه غزه و شايد حتى مناطق فراتر از آن براى روزها موشک‌باران شوند اما اين سؤال همچنان باقى خواهد ماند كه چطور سرويس‌هاى اطلاعاتى اسرائيل از پيش‌بينى چنين عملياتى بازماندند چيزى كه قطعا مدت‌ها براى گروه‌ها و كشورهاى ضد اسرائيل مانند حزب‌الله و جمهورى اسلامى ايران ملازمه‌اى براى پروپاگاندا عليه دشمن خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها