کد خبر: ۵۳۰۲۹۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۷ مهر ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی از آغاز فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (دوشنبه) تا پایان روز پنجشنبه در بیش از ۱۷ استان خبر داد و اعلام‌کرد: احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بر اساس هشدار زرد هواشناسی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی، شمال غرب‌و بخش‌هایی از مرکز را در بر می‌گیرد.

امروز بارش‌ها در اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خواهد بود و فردا (سه‌شنبه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، نیمه شمالی مرکزی، زنجان، قزوین و ارتفاعات در البرز و تهران بارندگی خواهیم داشت.

بارش‌ها روز چهارشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان، قزوین و دامنه و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان تداوم دارد.

روز پنجشنبه همین شرایط آب و هوایی را برای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، دامنه جنوب کردستان، همدان، لرستان، شمال ایلام، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، تهران، سمنان، البرز، قزوین و شمال زنجان خواهیم داشت.

اثر مخاطره نیز احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اعلام شده است.

هواشناسی به عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف توصیه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها