کد خبر: ۵۳۰۳۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۸ مهر ۱۴۰۲
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه شب گفت: ایالات متحده قصدی برای ارسال نیرو به اسرائیل ندارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، کربی در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: ایالات متحده وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر داده است. وی بدون اشاره به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و در حمایت کامل از تل آویو در کشتار مردم فلسطین مدعی شد: نگران خشونت‌هایی هستیم که حماس مرتکب می‌شود.

کربی گفت: به دنبال آن نیستیم که شاهد تنش [در خاورمیانه] باشیم و به اسرائیل برای دفاع از خود کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اعزام ناو هواپیمابر به منطقه پیامی قوی است که جای هیچ تردیدی در آن باقی نمی‌ماند. کربی بدون اشاره به شهادت بیش از ۷۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و شهادت شماری از کودکان و صدها زن مدعی شد: کشته و زخمی شدن هزاران تن در اسرائیل پیش از این رخ نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که بایدن همچنان باور دارد که تشکیل دو کشور مستقل یک مسأله بسیار لازم و ضروری است. وی در عین حال افزود که اقدامات خشونت‌آمیز در ساعات گذشته به نزدیک شدن به راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل کمک نخواهد کرد. کربی بدون اشاره به مردم فلسطین و رنج و درد آنها تنها گفت که مهم این است که اسرائیلی‌ها در یک کشور آزاد و امن زندگی کنند.

سخنان کربی مبنی بر منتفی بودن اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی درحالی گفته می‌شود که مقامات آمریکایی در پی وحشت و غافلگیری رژیم اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده اند که از این رژیم حمایت خواهند کرد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ ساعت نخست این جنگ و حملات متقابل طرفین به یکدیگر، دو بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در گزارشی به نقل از سه منبع اسرائیلی و آمریکایی که در جریان تماس رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو قرار گرفتند، گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بایدن گفته است: "ما باید وارد غزه شویم. "ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره را به حالت آماده باش درآورده است. بایدن در طول تماس خود با نتانیاهو، موضوع اسیران اسرائیلی در غزه را مطرح کرده است اما نتانیاهو در پاسخ گفت: "ما باید وارد غزه شویم. اکنون نمی توانیم مذاکره کنیم. "به گفته یک منبع آمریکایی، انتظار می رود بایدن جنگ فعلی غزه را به شیوه ای مشابه با جنگ سال ۲۰۲۱ غزه اداره کند. آمریکا در آن زمان از اسرائیل به صورت عمومی حمایت کرد و با نتانیاهو و دیگر رهبران منطقه تعامل دیپلماتیک مکرر و کم رنگی داشت.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند که ضربه مهلکی به صهیونیستها وارد کرده است. با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود. در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، یک هزار و ۱۰۰ صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲ هزار و ۷۴۱ نفر نیز زخمی شدند. همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت د هها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها