کد خبر: ۵۳۰۳۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۸ مهر ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی با محاصره کامل و بستن آب به روی مردم غزه، جنایت جنگی تمام‌عیاری را مرتکب شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به مقامات دستور داده که آب نوار غزه را قطع کنند؛ او در بیانیه‌ای گفت: من دستور دادم که آب از اسرائیل به غزه فورا قطع شود و جریان برق و سوخت ۲ روز پیش متوقف شد.

این دستور وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در حالی صادر می‌شود که تجاوزات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به شهادت بیش از ۷۰۰ نفر و مجروح شدن حدود ۴ هزار نفر منجر شده است.

بسیاری از شهدا و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند و در روز‌های اخیر بیش از ۱۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات «طوفان الاقصی»، محاصره کامل نوار غزه را در دستور کار قرار داده است.

غزه صحنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ از کشتار کودکان تا بستن آب به روی ۲.۲ میلیون نفر

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام محاصره کامل، از قطع دسترسی ساکنان غزه به غذا و برق و سوخت خبر داد.

واکنش دیده‌بان حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر در واکنش به این دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این اظهارات نفرت‌انگیز است و محروم کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی از غذا و برق مجازات دسته‌جمعی و جنایت جنگی است.

در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: دادگاه کیفری بین‎المللی باید توجه داشته باشد که این اظهارات دعوتی برای ارتکاب جنایت جنگی است.

جنایت جنگی؛ پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات مقاومت فلسطین

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته از زبان نسل‌کشی استفاده و دستور جنایات جنگی گسترده در نوار غزه اشغالی را صادر کرد.

این دستور زمینه را برای تشدید خشونت در مقیاس وسیع را فراهم کرد که پیش از این به قربانی شدن بسیاری از مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه منجر شده است.

«گالانت» گفت که دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر کرده است، جایی که ۲.۲ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند و حدود نیمی از آن‌ها کودک هستند.

او گفت: برق، غذا، سوخت وجود نخواهد داشت، همه چیز بسته است.

ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی

کارشناسان حقوق بین‎الملل تاکید کرده‎اند که آنچه گالانت دستور داد، مجازات دسته‌جمعی یک جمعیت غیرنظامی، طبق قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی و همچنین جنایت علیه بشریت و جنایت نسل‎کشی است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، که احتمالا در روز‌های آینده تشدید خواهد شد، پس از سال‌ها معافیت از مجازات این رژیم علیه فلسطینیان صورت می‌گیرد. 

غزه صحنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ از کشتار کودکان تا بستن آب به روی ۲.۲ میلیون نفر

مدافعان حقوق بشر می‌گویند که فقدان تاریخی پاسخگویی باعث ایجاد فرهنگ بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی شده است که مستقیما منجر به خشونت شده است.

مدیر بخش رژیم صهیونیستی و فلسطین در دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: قتل عمدی غیرنظامیان، گروگان‌گیری و مجازات دسته‌جمعی جنایات فجیعی هستند که هیچ توجیهی ندارند. حملات غیرقانونی و سرکوب نظام‌مند که منطقه را برای دهه‌ها درگیر کرده است، تا زمانی که حقوق بشر و مسئولیت‌پذیری نادیده گرفته شود، ادامه خواهد داشت.

غزه صحنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ از کشتار کودکان تا بستن آب به روی ۲.۲ میلیون نفر

حمله به ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پرجمعیت

ارتش رژیم صهیونیستی از روز‌های گذشته بمباران غزه را آغاز کرده و حملات این رژیم، ساختمان‌های مسکونی را ویران کرد و یک اردوگاه پرجمعیت پناهجویان را هدف قرار داد. 

کارکنان کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه همچنین گزارش داده‌اند که بیمارستان‌ها کاملا تحت تأثیر تعداد تلفات قرار گرفته‌اند و آمبولانس‌ها زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند. 

غزه صحنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ از کشتار کودکان تا بستن آب به روی ۲.۲ میلیون نفر

کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که رویه رژیم صهیونیستی برای «هشدار دادن» به غیرنظامیان مانند درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از ساکنان غزه که «هم‌اکنون آنجا را ترک کنند، زیرا ما با قدرت در همه جا عمل خواهیم کرد»، کافی نیست. 

از زمانی که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۷ محاصره هوایی، زمینی و دریایی را بر این قلمرو اعمال کرد و عملا آن‌ها را در محاصره گرفتار کرد، هیچ جایی برای مردم وجود ندارد که به دنبال امنیت در آن باشند، نوار غزه یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود.

غزه صحنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ از کشتار کودکان تا بستن آب به روی ۲.۲ میلیون نفر

جنایت جنگی تحت صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی است که در سال ۲۰۲۱ تحقیقاتی را درباره جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آغاز کرد. 

این تحقیقات باعث مخالفت شدید رژیم صهیونیستی و آمریکا شد که هیچ کدام از اعضای این دادگاه نیستند و تا حد زیادی این تحقیقات متوقف شده است.

 

عواقب مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات

همانطور که مدافعان حقوق بشر و کارشناسان حقوق بین‌الملل مدت‎هاست هشدار داده‌اند، مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات جنایت‌های جنگی تنها منجر به ارتکاب موارد بیشتری می‌شود.

پس از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، از جمله پس از کمپین‌های نظامی در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ که صد‌ها غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، واکنشی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی مشاهده نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها