کد خبر: ۵۳۰۳۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۱۸ مهر ۱۴۰۲
قتل‌عام کودکان؛ جنایت تکراریِ اشغالگران
بسیاری از شهدا و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند و در روز‌های اخیر بیش از ۱۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، بسیاری از شهدا و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند و در روز‌های اخیر بیش از ۱۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

 
 

نگاهی به آمار‌ها به خوبی حجم و گستردگی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی را نشان می‌دهد.

رژیم صهیونیستی در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۷۰ کودک فلسطینی را دستگیر کرد که دستکم ۲۹ نفر از آن‌ها کمتر از ۱۲ سال و ۲ نفر آنها ۱۰ سال سن داشتند؛ ضمن اینکه ۲۳ کودک فلسطینی توسط دادگاه‌های صهیونیستی به بازداشت غیرقانونی اداری فرستاده شدند.

۴۳۵ کودک از ۵۷۰ کودک فلسطینی بازداشت شده از قدس شرقی اشغالی هستند.

شمار کودکان فلسطینی دستگیر شده به دست رژیم صهیونیستی ۱۵ درصد بیشتر از میزان ثبت شدت در مدت مشابه سال گذشته است؛ صهیونیست‌ها در سال ۲۰۲۲ دستکم ۸۶۵ کودک فلسطینی را بازداشت کرده بودند.

۳۷ کودک فلسطینی نیز از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش انجمن حقوق بشری «آدامیر» از مجموعه ۵ هزار فلسطینی که در حال حاضر اسیر هستند، حدود ۱۶۰ نفر کودک هستند.

پیش از این در سال ۲۰۲۲، ۴۲ کودک فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ۹۳۳ نفر مجروح شدند؛ در سال ۲۰۲۱، نیرو‌های نظامی صهیونیست ۷۸ کودک فلسطینی را به شهادت رساندند و ۹۸۲ نفر دیگر را مجروح کردند.

گروه‌های مختلف حقوق بشری تاکید دارند که رژیم صهیونیستی به طور مداوم حقوق کودکان فلسطینی را در زمان دستگیری آن‌ها نقض می‌کند؛ هزاران کودک فلسطینی نیز از سال ۱۹۶۷ در جریان تجاوزات نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به اراضی اشغالی شهید شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها