کد خبر: ۵۳۰۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۸ مهر ۱۴۰۲
رییس جمهور در آیین بهره برداری از ۴ ایستگاه مترو تهران گفت: باید تلاش کنیم که حوادث، هزینه و مدت زمان سفر را برای مردم کاهش دهیم، دولت به عنوان حامی مردم و شهروندان در پیشبرد پروژه‌ها عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز - سه شنبه - ۱۸ مهرماه ۳ ایستگاه شهران، کوهسار (شهید علی وردی) و شهر زیبا از خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران امروز (۱۸ مهرماه) را افتتاح کرد، در سخنانی اظهار داشت: رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: حملات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ظلم و ستم به یک ملت و آواره کردن زنان، کودکان و تصرف اراضی کشاورزی و سرزمین آنها و ظلم به فلسطینیان می‌تواند شاید یک مدت زمان کوتاهی باشد اما مردمی را که به آنها ستم شده به ستوه می آورد و حاضر نیستند این ظلم‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد، افزود: امید است خداوند به همه مجاهدین راه خدا توفیق بدهد و آنها را در رسیدن به حق واقعی که آغاز ساختن سرزمین‌شان است مدد کند و همه ما شاهد باشیم که فتح و نصرت نهایی نصیب فلسطینان و مظلومان فلسطینی شده است.

وی ادامه داد: حضور من در آئین افتتاحیه ۴ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران برای تقدیر از همه دست اندرکاران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همتی که امروز در شهرداری برای مردم تهران وجود دارد و تلاشی که امروز برای رفع دو مشکل در حوزه حمل و نقل ترافیک و موضوع آلایندگی انجام می شود، قابل تقدیر است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: این نگاه قابل تقدیر است که موجب شده جوانان، مهندسان و کارگران حوزه حمل و نقل، شبانه روز برای رفع ترافیک و آلایندگی‌ها تلاش کنند.

وی بیان داشت: گام‌هایی که برای خطوط ریلی و احداث ایستگاه‌های مختلف برداشته شده، گام‌های بسیار خوبی بوده است و اکنون تعداد ایستگاه‌های مترو عدد بالایی است. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همت شهردار تهران و همکاران وی این است که تعداد ایستگاه های مترو را به عدد بالاتری برسانند، تحقق این امر را نیازمند اعتبارات و همت شبانه‌روزی دانست و گفت: این کار در راستای رفاه مردم تهران انجام می شود و البته قابل دست‌یابی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تامین واگن مورد نیاز، مساله مهمی است که می‌تواند افزایش بهره‌وری را به‌دنبال داشته باشد و موجب صرفه‌جویی در زمان سفرهای بین شهری و هزینه شود که در این میان تلاش‌هایی که در این رابطه در متروی تهران انجام می‌شود، بسیار مهم است.

مردم، محور توسعه شهری هستند/ نیاز تهران به اتوبوس تا سال آینده مرتفع می‌شود

وی در ادامه مردم را محور توسعه شهری هستند، گفت: دولت خود را موظف به کمک برای توسعه همه شهرهای کشور می‌داند و حامی شهرداری‌هاست تا خدمات خود را با موفقیت انجام دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در راستای ارتقا رفاه شهروندان، باید تلاش کنیم هزینه، زمان و خطر سفرها کاهش پیدا کند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در کنار این کار، افزایش ناوگان حمل و نقل شهری در حوزه اتوبوس باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه، گام هایی برای تامین اتوبوس مورد نیاز برداشته شده و تعداد اتوبوس در تهران افزایش پیدا کرده است و برنامه‌ریزی شده که تا سال آینده این نیاز کاملا مرتفع شود.
وی درباره برقی کردن تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها در تهران نیز گفت: کاری که تاکنون در این زمینه برنامه‌ریزی شده این است که تا آخر سال جاری تعدادی از این تاکسی‌ها برقی شوند و برای سال آینده کار جدی‌تری در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه این اقدامات برای رفع مشکل ترافیک و آلایندگی و به نفع مردم در تهران است، افزود: برای رفاه مردم تهران باید کارهای زیادی انجام بگیرد و هدفگذاری خوبی در این رابطه انجام شده که جای تقدیر دارد زیرا شاهد همت و تلاش شهرداری تهران هستیم.

آیت الله رئیسی بیان کرد: حضور من برای تشکر از همه دست‌اندرکاران است که برخی از آنها در این جلسه حضور دارند و بسیاری از کارگران و مهندسانی که شبانه‌روزی زحمت کشیدند در جلسه حضور ندارند و باید از تک تک آنها برای این کار ارزشمند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم. 


وی یادآور شد: صرفه‌جویی در زمان بسیار مهم است. مسافرت‌های شهر تهران شاید گاه اگر درست به ترافیک توجه نشود یک تا یک ساعت و نیم زمان برای جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر تهران زمان نیاز داشته باشد و نیمی از روز یک فرد را به خود اختصاص دهد و باعث هدر رفتن زمان شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاری که امروز در تهران برای افزایش ایستگاه های مترو انجام می‌شود برای صرفه‌جویی در زمان و وقت است، اضافه کرد: مترو بهترین وسیله برای کاهش و مدیریت زمان است تا مردم بتوانند از وقت‌ خود برای انجام کارهایی که در شهر تهران دارند، استفاده کنند. 

آیت الله رئیسی ادامه داد: کاهش هزینه هم در کنار کاهش زمان موضوع بسیار حائز اهمیتی است، همچنین کم خطر و بی‌خطر بودن سفر با این وسیله هم وجود دارد.

وی بیان داشت: گاهی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد که رنج بسیار به دنبال دارد بنابر این هر کدام از ما که بتوانیم تلاش‌هایی در کاهش این حوادث و کاهش هزینه و زمان سفر داشته باشیم، رفاه مردم را به دنبال دارد، که امروز این اهداف و این سمت و سو در شهرداری تهران کاملا آشکار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها