کد خبر: ۵۳۰۵۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۳ مهر ۱۴۰۲
رهبر شیعیان نیجریه دقایقی قبل وارد مشهد شد و مرود استقبال پرشور مسئولین و مردم مشهد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، از ساعاتی قبل مردم مشهد با حضور در میدان فرودگاه مشهد در اجتماع بزرگ استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه حضور پیدا کردند.

در این مراسم که با حضور شیعیانی از کشورهای دیگر نیز صورت گرفت، شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم نیجریه و ایران به حضور شیخ زکزاکی واکنش نشان دادند و با شیعیان نیجریه در مشهد شعار لبیک زکزاکی سردادند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش صبح امروز  با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل‌های دانشجویی وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد و در بدو ورود به با استقبال یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهری روبرو شد.

زیارت مرقد مطهر حضرت رضا (ع) و دیدار با امام جمعه مشهد مقدس و تولیت آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های وی در سفر به مشهد مقدس است.

وی همچنین در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است؛ "شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر 2015 در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به مراسم اربعین حسینی در منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا" نیجریه بازداشت شدند.در این حمله حدود 2 هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان "شیخ زکزاکی" بودند به شهادت رسیدند.در نهایت این روحانی شیعه و همسرش در 28 ژوییه 2021 توسط دادگاه عالی ایالت "کادونا" از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها