کد خبر: ۵۳۰۵۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۴ مهر ۱۴۰۲
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: نگران ایران و حزب‌الله هستیم که ظرفیت نظامی قابل‌توجه و سابقه حمله به اسراییل را دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اِس» در پاسخ به سوال «مارگارت برنان» مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا اطلاعات جدیدی دارید که نشان دهد تهدید ایران در حال افزایش است؟»، گفت: ما اطلاعات جدیدی نداریم که تهدید امروز با دیروز متفاوت باشد. تهدید دیروز واقعی بود. تهدید امروز واقعی است. خطر تشدید این درگیری، گشودن جبهه دوم در شمال است؛ البته دخالت ایران وجود دارد - این یک خطر است؛ و این خطری است که ما از ابتدا به آن توجه داشته ایم. به همین دلیل است که رئیس جمهور (جو بایدن) با سرعت و قاطعیت برای وارد کردن یک ناو هواپیمابر به شرق مدیترانه و ورود هواپیما به خلیج فارس اقدام کرد، زیرا او می‌خواهد پیام بازدارندگی بسیار واضحی را به هر کشور یا هر بازیگری که به دنبال سو استفاده از این وضعیت است، ارسال کند.

به گزارش «سی بی اِس»، «مارگارت برنان» مجری برنامه سوال کرد: خب، وزیر امور خارجه ایران بیانیه‌ای داد و گفت که ایران نمی‌تواند تماشاگر بماند. آن برای شما چه معنایی دارد؟ آیا نگران نیرو‌های نیابتی هستید؟ آیا نگران این هستید که کشور ایران در حال کشیده شدن به این موضوع (کمک به فلسطینیان در برابر صهیونیست‌های اشغالگر) است؟

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سوال گفت: خب، اول، ما نگران نیرو‌های نیابتی هستیم. حزب الله لبنان، نیروی نیابتی ایران، در آنجا حضور دارد. حمله‌ای به مرز شمالی اسرائیل با ظرفیت نظامی قابل توجه و سابقه حمله به تل آویو. در واقع، در چند روز گذشته شاهد درگیری‌هایی در آن سوی مرز شمالی بوده ایم که تنها خطر تشدید تنش را افزایش می‌دهد. اما البته، ما نمی‌توانیم این موضوع را رد کنیم که ایران به‌طور مستقیم وارد درگیری‌ها شود.

وی ادعا کرد: ما باید برای هر احتمال احتمالی آماده شویم. این دقیقاً همان کاری است که رئیس جمهور انجام داده است. این بخشی از انگیزه حرکت رئیس جمهور است تا پیام روشن بازدارندگی را ارسال کند؛ تا روشن شود که این جنگ نباید تشدید شود و هیچ بازیگر دیگری نباید به دنبال سو استفاده از این وضعیت باشد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها