کد خبر: ۵۳۰۵۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۴ مهر ۱۴۰۲
در پی دفاع رئیس‌جمهور کلمبیا از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تنش‌های سیاسی بین این کشور و رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از آناتولی، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در ادامه انتقاد‌های شدید خود از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، این رژیم را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد.

در روز‌های اخیر و هم‌زمان با تشدید کشتار کودکان و مردم فلسطین در نوار غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا با انتشار پیام‌های متعدد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) ضمن تأکید بر ضرورت پایان‌یافتن اشغال‌گری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «فلسطین از سال ۱۹۴۸، بی‌عدالتی بسیار زیادی را متحمل می‌شود و اسرائیل باید سیاست اشغال خود را کنار بگذارد.»

وی همچنین با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی بر اثر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوشت: این تصاویر مربوط به کودکان فلسطینی است که از طریق اشغال غیرقانونی سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به دفاع رئیس‌جمهور کلمبیا از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فروش تسلیحات نظامی به کلمبیا را متوقف می‌کند.

در مقابل گوستاوو پترو امروز دوشنبه با انتشار پیامی در ایکس نوشت: اگر مجبوریم شوریم روابط خارجی خود را با اسرائیل قطع کنیم، ما این کار را خواهیم کرد. ما از نسل‌کشی حمایت نمی‌کنیم، نباید به رئیس‌جمهور کلمبیا توهین شود.»

رئیس‌جمهور کلمبیا همچنین از کشور‌های آمریکای لاتین خواست تا در پی «توهین» رژیم صهیونیستی به وی، همبستگی واقعی را به کلمبیا نشان دهند.

وی همچنین ضمن بیان اینکه کلمبیا کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارسال می‌کند، خواستار نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها