کد خبر: ۵۳۰۷۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۱ آبان ۱۴۰۲
پایگاه آمریکایی هیل گزارش داد: در پی حملات اسرائیل به غزه، کشورهای عربی علنا در حال منزوی کردن تل‌آویو در واکنش به جنایاتش هستند.
به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، پایگاه آمریکایی هیل در این گزارش می‌نویسد، قانونگذاران آمریکایی ادعا می‌کنند به اصطلاح توافقات ابراهیم که در سال ۲۰۲۰ در دولت «دونالد ترامپ» در راستای ایجاد روابط بین اسرائیل، امارات عربی متحده و بحرین منعقد شدند همچنان یک گام مهم در راستای ادغام این رژیم در منطقه محسوب می‌شود. آن‌ها همچنین فکر می‌کنند هدف نهایی این توافقات یعنی انعقاد روابط اسرائیل و عربستان امکانپذیر است.
 
«جونی ارنست» سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز هفتم اکتبر که مصادف با آغاز حملات حماس علیه اسرائیل بود، در عربستان به سر می‌برد و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور درباره آینده یک توافق صلح با این رژیم دیدار کرد.
 
او به پایگاه هیل اظهار کرد: «ما شب قبل از آن با خوشبینی زیاد نشست را ترک کردیم و سپس از حملات به اسرائیل اطلاع پیدا کردیم. واقعا ما از این که این وضعیت وظیفه ما را انقدر سخت‌تر کرد جا خوردیم.»
 
این قانونگذار آمریکایی اضافه کرد: «ما به وضوح بسیار از بابت اتفاقات رخ داده در اسرائیل ناراحت شدیم. تحولات در خاورمیانه بسیار بسیار دشوار هستند. در واقع یک روز بعد از نشست برای ما خیلی سخت بود که بفهمیم هر چند به کسب پیشرفت فکر می‌کردیم اما احتمالا این روند معلق می‌شود.»
 
پایگاه هیل در ادامه این مطلب خود تلاش کرده تا ایران را به نقش آفرینی در تخریب روند برقراری ارتباط بین اسرائیل و کشورهای عرب آن متهم کند.
 
این پایگاه می‌نویسد: «مقام‌های آمریکایی گفته‌اند سند و مدرکی از نقش داشتن ایران در حملات به اسرائیل وجود ندارد. اما برخی کارشناسان و قانونگذاران این نظریه را مطرح می‌کنند که حماس و ایران به دنبال مختل ساختن سریع توافقات میان اسرائیل و کشورهای عرب هستند.»
 
«جیمز لانکفورد» سناتور جمهوری‌خواه اوکلاهما می‌گوید: «ما عملا توافقات ابراهیم را با مراکش، امارات متحده عربی و بحرین به پیش بردیم و تعاملات و عادی سازی روابط را در منطقه ادامه دادیم اما حماس تصمیم می‌گیرد که این توافقات را که بر خلاف نفع آنها هستند متوقف کند و برای بازداشتن کل این گفت‌وگو تلاش می‌کند.»
 
به نوشته پایگاه هیل، قیس العمری یک کارشناس ارشد «انستیتوی سیاست خاور نزدیک واشنگتن» صبح روز چهارشنبه گذشته و در پی جنایت حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه به این پایگاه هشدار داد: «تحولات سریعا در حال تغییر در منطقه به دیپلماسی‌ها آسیب زده است.»
 
بعد از این حمله جنایتکارانه که به شهادت صدها فلسطینی انجامید، کشورهای عرب پیرامون اسرائیل سریعا و با صراحت این رژیم را عامل و مقصر اجرای این حمله اعلام کردند، در حالی که اسرائیل تلاش کرد با فرافکنی و طرح این ادعا که نقص موشک شلیک شده از سوی فلسطینی‌ها عامل این انفجار بوده، تقصیر خود را نپذیرد.
 
ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: «اینجا همه معتقدند که اسرائیل مسئول این حمله است. ارتش اسرائیل می‌گوید که مقصر نیست. اما صادقانه باید بگیوم که هیچ کسی را در این بخش از جهان پیدا نمی‌کنید که این حرف را باور کند.»
 
پایگاه هیل نوشت: «با ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل، اعتراضات در خاورمیانه و سراسر جهان علیه آن تشدید شده و نگاه تاریخی مردم منطقه به اسرائیل به چشم یک اشغالگر و متجاوز را برجسته کرده است.»
 
بعد از انفجار در این بیمارستان در غزه، محمود  عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه رهبران اردن و مصر نشست خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یک روز قبل از آن که او منطقه را ترک کند لغو کرده و گفتند، در نشستی که به باور آنها به جنگ پایان نخواهد داد شرکت نمی‌کنند.
 
به نوشته این پایگاه آمریکایی، «جیم ریش» سناتور جمهوریخواه آمریکایی و عضو کمیته روابط خارجی سنا مدعی است، «روند نزدیکی بین اسرائیل و چند کشور عربی جرقه حمله حماس را زده است.»
 
ریش به همراه چند قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر آمریکا مدعی هستند که «ایران طرفی است که در مجموع مسئول حملات حماس است.»
 
این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید تایید کرده‌اند نمی‌توانند مدرکی دال بر دست داشتن ایران در حملات حماس پیدا کنند.
 
ریش در اوایل سال جاری میلادی با محمد بن سلمان دیدار کرده بود و گفت قصد دارد باز هم به دیدار عربستانی‌ها با هدف مذاکرات بر سر ایجاد روابط آنها با اسرائیل برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها