کد خبر: ۵۳۰۸۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۲ آبان ۱۴۰۲
با انتشار حکم نهایی الهه محمدی و نیلوفر حامدی که پس از اتفاقات و اغتشاشات سال گذشته دستگیر شده بودند با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روزنامه جوان، با انتشار حکم نهایی الهه محمدی و نیلوفر حامدی که پس از اتفاقات و اغتشاشات سال گذشته دستگیر شده بودند با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. بخش‌های مختلف مستند «خبرچین» نیز که به بررسی اتهامات این دو به ظاهر خبرنگار می‌پرداخت، بار‌ها از سوی کاربران به اشتراک گذاشته شد. کاربران سوءاستفاده از کارت خبرنگاری برای خدمت به دشمن را جرم بزرگ این دو نفر و خیانت به حرفه خبرنگاری دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران پیرامون حکم این دو به ظاهر خبرنگار را مرور کرده‌ایم. 

 
 فاطمه ترکاشوند:
صوت‌ها و مستندات منتشرشده از الهه محمدی و ‎نیلوفر حامدی یه جوری شوکه کننده است که آدم رو عمیقاً شیر فهم می‌کنه که بازی چقدر پیچیده است. من اعتراف می‌کنم این مقدار پیچیدگی در باورم نمی‌گنجید... ‎#رسانه
 
 محمدجواد اخوان:
‏۲ ماه پیش و در سرمقاله روزنامه جوان در مورد پیامد‌های قهرمان‌سازی از الهه محمدی و نیلوفر حامدی هشدار دادم. متأسفانه پیش‌بینی درست از آب درآمد و جرم این دو احراز شد. آیا مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب بابت این اشتباه خود از جامعه رسانه کشور عذرخواهی می‌کنند؟
 
 علی فرحزادی:
یکی از اتهامات الهه محمدی خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن، پروژه‌ای به اسم «دیده‌بان آزار» ذیل سازمان اتحاد برای ایران بوده. اکانت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی جهت تولید محتوا، اقدامات میدانی و هماهنگی در داخل رو مدیریت می‌کرده. یادتونه سابقه جراحی مهسا چطور تحریف شد!
 
 سیدامیر سیاح:
فشار بر خبرنگار حتماً بده؛ ولی سوءاستفاده از کارت خبرنگاری برای خدمت به دشمن، خیانت به خبرنگاریه. چون باعث میشه خبرنگاران واقعی تحت سوءظن و فشار قرار بگیرند. ‎#الهه_محمدی ‎#نیلوفر_حامدی
 
 حسین علیمردی:
جرم بزرگ الهه محمدی و نیلوفر حامدی به نظرم خرابکاری و فتنه‌انگیزی نیست. جرم اصلی‌شون بی‌اعتبار کردن و بدبین کردن مردم به حرفه خبرنگاری است. خبرنگار قرار است با حرفه‌اش حقیقت را آشکار کند نه اینکه ابهام را چند برابر کند. 
 
 علی چاهخوزاده:
[روایت منتشر شده]از همکاری ‎الهه محمدی و نیلوفر حامدی با مؤسسات براندازی ذیل وزارت خارجه امریکا و CIA و اقدامات مجرمانه آنها، این اسناد به وضوح نشان نقش آفرینی کلیدی این دو فرد با پوشش خبرنگاری را در فتنه «زن، زندگی آزادی» دارد. 
 
 کاربری با نام «تاراج»:
الهه محمدی ۱۲ و نیلوفر حامدی ۱۳ سال به جرم همکاری با امریکا و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به حبس محکوم شدند. برای اولین بار روایت دروغ مهسا امینی رو منتشر کردن که باعث کشته شدن جوان‌ها و خسارت زیادی به مملکت بود. با حبس قابل جبران هست؟
 
 سیده راضیه حسینی:
خبرنگار، رسالتش و اعتبارش به گفتن حقیقته؛ ممکنه جا‌هایی به هر دلیلی به حقیقت دسترسی پیدا نکنه ولی اگر پیدا کرد و یقین کرد و باز دروغ گفت، ساحت خبرنگاری رو لکه‌دار می‌کنه. کاری که از ویس‌های الهه محمدی و نیلوفر حامدی معلوم شده در مورد ‎#مهسا_ امینی انجام دادند. 
 
 محمد ملکی:
البته که خبرنگاری جرم نیست و ‎نیلوفر حامدی و الهه محمدی هم محض رضای خدا باید گوشی‌شون رو تو گلدون قایم می‌کردن تا دست مأمورا نیوفته و پس‌ورد‌ها لو نره!
 
 کاربری با نام «بازدار»:
مستند خبرچین نشان می‌دهد که چقدر جنگ ترکیبی پیچیده شده است و در این جنگ چقدر نقش آن‌ها که در پوشش خبرنگار سربازی دشمن را می‌کنند، جدی است. جنگ ترکیبی مخرب‌تر از جنگ نظامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها