کد خبر: ۵۳۰۸۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن ابراز ناراحتی از اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل گفت: زمان درس عبرت دادن به گوترش فرا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، گلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی که همانند سایر مقامات این رژیم، یک انتقاد لفظی ناچیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره عملکرد این رژیم در قبال فلسطینیان را برنتافته است، امروز با عصبانیت به رادیوی ارتش این رژیم گفت: به دلیل اظهارات او، ما از صدور روادید برای نمایندگان سازمان ملل خودداری خواهیم کرد.

وی افزود: وقت آن رسیده که به آنها درس عبرت بدهیم.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز در بیانیه ای مدعی شد که گفته های گوترش جانبدارانه بوده و به وجهه رژیم اسرائیل خدشه وارد کرده و توجیه به زعم این وزارتخانه "تروریسم پلید هفتم اکتبر" (عملیات مشروع مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر در چارچوب طوفان الاقصی) بوده است.

این وزارتخانه همچنین به زعم خود سخنان دبیرکل سازمان ملل را "عصبانیت برانگیز، تعجب آمیز و لکه ننگی برای او و سازمان ملل " دانست.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت که صحبت های گوترش به هزاران "اسرائیلی " آسیب زده است و از وی خواست تا گفته هایش را پس گرفته و عذرخواهی کند.

دبیر کل سازمان ملل شب گذشته در جلسه شورای امنیت در عین حال که جانب حق را به طور کامل نگرفت و به مقاومت فلسطین حمله کرد اما در بخش دیگری از سخنان خود یک انتقاد لفظی ناچیز از رژیم صهیونیستی و عملکرد آن کرد که صهیونیست ها تاب همین انتقاد را نیز نیاورده و به شدت به او حمله کردند و حتی خواهان استعفای او شدند.

گوترش در بخش انتقادی سخنان خود از رژیم صهیونیستی گفت: مهم است که بدانیم حملات حماس در خلاء و ناگهانی رخ نداده است. مردم فلسطین ۵۶ سال در معرض اشغال خفه کننده قرار گرفته اند. سرزمین آنها به طور پیوسته توسط شهرک ها بلعیده شده و گرفتار خشونت شده است. اقتصاد آنها خفه شده؛ مردم آنها آواره و خانه هایشان ویران شده است. امید آنها به یک راه حل سیاسی برای حل مشکلات آنها نابود شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها